bge0: watchdog timeout

Dušátko Jan jan at dusatko.org
Wed Sep 8 00:58:58 CEST 2010

Ahoj
Na zaklade me zkusenosti - samba a obdobne, vicemene kontinualni
prenosy, by tu nemel byt problem. Tedy pokud nemas sit s 1000 uzivatelu
kteri se na to pokousi soucasne dobyvat. Na tento typ site by ti mel
stacit i Broadcom. Pokud je zde problem s watchdog, zkusil bych se jeste
podivat na obsazeni slotu kartami (zda PCI bus neni pouzivat pro diskove
pole a sitovku, doporucuji rozdelit), a jak psal Dan, mohlo by stacit
prehozeni do jineho slotu.

> Se sitovkama je to jak s diskama, nekdo chvali Seagate a s WD ma
> problemy, nekdo chvali WD a problemy ma s Hitachi, nekdo ABC vs. XYZ...
>
> Obecne Broadcomy nejsou nijak extra vychvalovane, ale urcite stoji na
> opacne strane spektra, nez Realtek :) A proc je davaji temer vsichni
> jako onboard... no jsou levnejsi nez Intel...

Zhruba pred tremi roky jsem z duvodu problemu u zakaznika testoval ruzne
karty pri ruzne zatezi. Zaklad byl porovnani mezi Intel a Broadcom,
nakonec jsem do toho michal i takove jako Realtek, 3Com .... Celkovy
vzorek delal skoro 40 karet pod tremi operacnimi systemy (Debian, FBSD
a Win2003). Jako HW byl pouzit MB ASUS s CPU DualCore/2,2GHz, 4GB RAM.
Na zaklade teto zkusenosti musim rict, ze mezi sitovkami je
podstatne vetsi rozdil nez mezi disky. Disky se lisi v drobnostech,
vymenou za konkurenci moc neziskate. Ale sitovky?

1. Plne rizene CPU, castecna HW podpora nebo plna HW podpora
Jedna se o offload a další. Rozumne karty jako je Broadcom a lepsi dokazi
udrzet zatez CPU i pri velice intenzivni komunikaci okolo 1-2%. Ale
na opacnem konci spektra jsou karty plne rizene CPU, ktere na identickem
komunikacnim vzorku dosahnout zateze cca 35% !!!

2. Velikost a mnostvi HW bufferu
Jednotlive karty se lisi mnozstvim bufferu pro TX/RX. Levne karty typu
Realtek nemaji nic, na opacnem konci spektra stoji serverove Intely
s celkovou kapacitou 4096 bufferu (Broadcom 64). To je poznat zvlaste
pri intenzivni komunikaci s vetsim poctem streamu (zdroj/cil). Pod
vysokou zatezi pak je mozne dosahnout neuveritelnych vykonovych rozdilu
... 60% pro Intel vs Broadcom, 98% pro Intel vs. Realtek !!!

3. Typ provozu
Je velky rozdil mezi stahovanim vicemene kontinualnich streamu (http/ftp
o velikosti MB az GB) a mezi bursty malych paketu (do 1KB proti stovkam
cilu). V prvnim pripade Broadcom staci, ve druhem jednoznacne Intel.
Jak uz jsem rikal, zde muze neuveritelne narust rozdil ve vykonnosti.
Ale neni karta jako karta, i Intel dela normalni (desktop) a serverove.
Stejne jako Broadcom.