bge0: watchdog timeout

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Tue Sep 7 21:10:30 CEST 2010

On 7.9.2010, at 18:51, Dan Lukes wrote:

> U takto malo popsane zavady se samozrejme neda rict nic urciteho

Jsem si vedom vagnosti, ale jak jsem uz psal, je to produkcni stroj v rezimu 24/7, takze si
nemuzu dovolit experimenty...

> [...]
>
> Pak samozrejme zalezi na tom jak je vyuzivana sitovka ono "druhe" zarizeni. Takze se snadno stane, ze nekdo jiny problemy nema vubec - bud' proto, ze nema ono "druhe" zarizeni, nebo ma jinou hardwarovou ci softwarovou konfiguraci, taze to zarizeni se sitovkou preruseni nesdili. Staci mit karty zasunute v jinych slotech.

Aha, teprve ted jsem si uvedomil, ze to muze byt tim, ze jsem tam pridal tu dalsi sitovku (em0).
Postup byl totiz takovej, ze jsem updgradoval na 8.1, pak jsem stroj vypnul, pridal em0 a teprve
druhej den (pri spusteni zalohovani) zjistil, ze k tomu resetu dochazi. em0 mela byt puvodne urcena
na pripojeni noveho segmentu site a kdyz se objevily problemy s bge0, prepojil jsem stary
segment na em0.

Takze se omlouvam za moznou mystifikaci - mohlo to byt pridanim sitovky a ne upgradem na 8.1,
tyhle veci probehly zaraz, takze nemuzu rict, ktera z nich je na vine. Vubec jsem si neuvedomil,
ze by to mohlo byt i pridanim nove karty...

> Intelky jsou obecne dost dobra volba. Nejenze jde o hardwarove celkem slusne zarizeni, ale hlavne - Intel se pro podili na vyvoji ovladacu. Da se tedy spis ocekavat bezproblemova soucinnost hardware a ovladacu.

V to jsem tak nejak doufal a je to pro me docela podstatnej parametr.

> Pak te snizeni zateze procesoru asi moc neoslovi ...

Snizeni zateze procesoru samo o sobe ne, ale pokud by to bylo spojeny i se zvysenim pruchodnosti, tak mozna jo.
(sit neni stabilne vysoce zatizena, ale kvuli te sambe dochazi k velkym spickam, navic uzivatele se samozrejme prihlasi
zaraz, kdyz prijdou do prace :), takze cim vyssi pruchodnost, tim lip)

Nevim ted uplne, jak napsat dotaz, zkusim to velmi laicky: rikam si, ze kdyz nejaka cast prace probiha v CPU, tak
je s tim spojena i nejaka rezie oproti tomu, kdyz to probiha primo v karte (?), takze jde o dve veci:
1. jestlize karta neobsahuje "akceleraci", dela CPU to, co by jinak delala sama karta, stejne rychle a se stejnou latenci?
2. pokud ne, jak vyznamny ten rozdil byva? (dle zkusenosti) Stoji to za 1400Kc navic?

K tomu jeste pridam podotazku:
treba ta Broadcom karta ma tyhle vlastnosti:
options=c019b<RXCSUM,TXCSUM,VLAN_MTU,VLAN_HWTAGGING,VLAN_HWCSUM,TSO4,VLAN_HWTSO,LINKSTATE>
a Intel 82574L tyhle:
options=219b<RXCSUM,TXCSUM,VLAN_MTU,VLAN_HWTAGGING,VLAN_HWCSUM,TSO4,WOL_MAGIC>
Existuje nekde nejakej strucnej popis, co ktera vlastnost vlastne znamena a pripadne jakej vliv ma na vykon?
(aby tomu rozumel i clovek, kterej se nevyzna v jadre...)
Pripadne nevite nekdo o nejakym clanku/tabulce/... kde by byly uvedeny ruzny karty aktualne na trhu
a jejich vlastnosti?
Popripade jeste, mate nekdo nejaky zkusenosti s tim, ze nektera konkretni vlastnost ma na vykon velkej vliv?

Nebo je to cely jenom boure ve sklenici vody a radili byste to pustit z hlavy a s klidem pouzivat tu "desktopovou"
Intel 82574L?

diky

Mirek