Kontrola bezicich sluzeb (watchmen)

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Sep 4 12:42:08 CEST 2010

Milan Cizek wrote:
> Ahoj,
> pouzivate někdo něco jednoducheho na pravidelne checkovani bezicich procesu
> a v pripade "padu" opetovne nahozeni (notifikace)?

Pouzivam spis monitoring sluzeb z venku, tedy ne jestli bezi daemon, ale
jestli je z venku dostupna sluzba, kterou ma poskytovat.

> V portech jsem nasel
> watchmen, coz je jednoduchy perl skriptik (spousteny cronem), který by mel
> zvladat ohlidat zakladni sluzby, popr. je mozne si dodefinovat vlastní.

Jeste muzu nabidnout alternativu v podobe daemontools a monit (oboje je
v portech:
http://cr.yp.to/daemontools.html
http://mmonit.com/monit/

Daemontools ale v podstate nahrazuje spousteni sluzeb beznym rc.d, u
monit je zase potreba si dat pozor na to, kdy se spousti, aby nespoustel
ty same sluzby podruhe, kdyz uz je spousti (pri bootu) rc / rc.d

> Nicmene se mi nedari, a nerozpozna mi v podstate zadne nadefinovane sluzby.
> Watchmen je psan trosku hloubeji, nez sahaji me znalosti, takze v lazeni se
> prilis neposouvam, dokumentace spise zadna.

Watchmen neznam, ale v rychlosti jsem kouknul do README, ukazkoveho
konfiguraku a do zdrojaku... a nevypada to zas tak slozite, takze v cem
konkretne je problem?

Mirek