passwd vs master.passwd

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Fri Sep 3 23:15:03 CEST 2010

Ahoj,

mozna trochu naivni otazka, ale napadla me az ted a nemam v tom uplne jasno. Jaky je rozdil a k cemu se vlastne kdy pouziva soubor passwd a master.passwd?

Standarne pouzivam prikaz pw, ktery si to nejak resi sam, nicmene dnes jsem potreboval udelat upravu shellu a pw zazlobilo, tak jsem vyeditoval master.passwd, udelal pwd_mkdb a na passwd zapomnel. Zda se, ze to neni zadny problem, v manualu se pise, ze pro zajisteni konzistence by se nemel ani jeden soubor editovat rucne. Budiz. Ale k cemu ktery je a proc je jich tolik, kdyz vlastne obsahuji velmi podobna data? Napada me kvuli kompatibilite, nebo je to z jineho duvodu....

Pote, co jsem zjistil, ze jsem zapomnel na passwd, pouzil jsem pwd_mkdb -p ...

Diky
Radek