Problemy s kodovanim pri pouziti vzdalenych ploch

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Jul 25 22:02:50 CEST 2010

On 07/25/10 20:34, Radek Krejča:
> mam problem, kdyz se pripojim pomoci vinagre (pres VNC) nebo grdesktop (proti 2008 serveru), nefunguje mi spravne klavesnice - ceske znaky

Klicovy termin je "terminalova emulace".

Klavesa stiskla na lokalni klavesnici VNC klienta se pomoci lokalniho
nastaveni terminalove emulace prevede na kod, ktery dostane VNC klient.
Ten informaci posle VNC serveru. Nevim, zda "tak jak je" nebo zda se
provadi nejake vlastni prekodovavani. Tim se informace dostane k VNC
serveru, ktery by mel provest prekodovani inverzni k tomu, ktere udelal
VNC klient.

Takto ziskani kod pak "podvrhne" na lokalnim stroji jako by slo o
udalost vyvolanou stiskem klavesy na tamni klavesnici.

Aplikace pouzije informace z tamniho nastaveni terminalove emulace k
tomu, aby ziskanou informaci interpretovala.

Mozne priciny jsou tak v podstate dve - nevhodne nastaveni terminalove
emulace na lokalni a/nebo vzdalene strane, pripadne - vzajemne
nekompatibilni konverze provadena na strane VNC klienta a serveru.