pomoc se scriptem- jak smazat nejstarsich x mega dat

Dušátko Jan jan at dusatko.org
Sun May 16 17:39:41 CEST 2010

> zdar
> jak jsem resil problemy s kamerou a ukladanim na server, tak to melo
> nejakou souvislost s pure ftp. Jen sem nezjistil jakou. Nainstaloval
> jsem tede proftp a vse chodi jak ma. Mam ale problem , jak mazat stara
> data. Napisu si script, kde budu kontrolovat velikost slozky a pokud
> dosahne urcite velikosti, tak by to melo smaznout dejme tomu
> nejstarsich
> 10MB dat. Prvni cas je jednoducha, ale nevim jak na tu druhou. Poradte
> mi prosim.
> Dik Jarda

Ahoj,
zkus například vylistovat adresar dle casu (ls -lart) a nasledne prohnat
pres filtr. Slo by pouzit napr. tail -n 1 ve smycce.
Vysledek by mohl vypadat treba takto:

ls -lart | tail -n 1 | awk '{print "rm "$9}'

Pokud tento retezec hodis do techto apostrofu ``, tak se ti primo spusti.
Pak znovu zkontrolujes velikost ... a pripadne spustis znovu.

Honza