8.0-RELEASE-p2 a zpomaleni TCP/IP prenosu z Apache proti 7.3 [long]

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu May 6 08:41:07 CEST 2010

On 05/02/10 17:11, Tomas Hlavacek:
> Narazil jsem na problem s rychlosti prenosu z Apache a i z vsftpd na
> FreeBSD 8.0-RELEASE-p2, ktery se na FreeBSD 7.3 nevyskytuje a to pri
> stejne konfiguraci Apache/vsftpd, HW i site.

Ja furt rika, ze x.0 verze jsou pro "early adopters" a ne pro produkcni
stroje ...

> [...]
> na asymetrickych linkach. Naopak vykon je OK po lokalni siti

> Konkretne jde o 1/3 pokles rychlosti pri prenosu v CR (AS29134 ->
> AS6830, rtt je ~10ms) a o 2/3 az 4/5 pokles pri stahovani mimo CR

> Taky jsem pozoroval, ze pripojeni na 8.0 casto zpomaluje a zrychluje zatimco 7.3 po slow-startu uz rychlost stahovani
> drzi.

> Jeste jsem zkousel pripojit se tam z vic mist a udelat soucet a vysledek je, ze kazde jednotlive spojeni bylo
> pomalejsi na 8.0 nez na 7.3 a ve vysledku byl soucet 19MB/s pro 7.3 vs.

Tolik klicove informace.

Vetsina z nich jasne vrha podezreni na jadro. Krome te prvni. Ta naopak
dela jadru aliby. Nemam naprosto zadny napad jak tyhle protichudne
informace sloucit, ale ja osobne bych vysledek 'nc' zahodil s tim, ze je
nevysvetlitelne dobry a pri dalsim zkoumani predpokladal, ze problem
vznika v jadru.

> 8.0 ma prepsany TCP/IP stack

To je favorit mezi vysvetlenimi. TCP/IP stack je hodne slozita vec
pouzivana mnoha prilis odlisnymi zpusoby a i drobne zmeny v nejake casti
zlepsujici nejake konkretni vlastnosti mohou mit tezko odhadnutelne
dopady na jine zpusoby pouziti.

Ale prave proto, ze je to komplikovana vec se to hodne spatne analyzuje.

V zasade je treba udelat spojeni z identickych stroju na oba servery,
spojeni zaznamenat tcpdumpem a pak analyzovat rozdily.

Ty mohou byt v dobe za kterou prichazi potvrzeni, v algoritmu, ktery
meni velikost okna, ci v necem jinem a co hur - v kombinaci nekolika veci.

Taky muzes vzit zpatky na milost dobre vysledky NC a zkusit porovnat co
se deje pri prenosu oproti nemu v porovnani s prenosem z vsftpd nebo apache.

Az najdes rozdily, porad jeste nemusi byt snadne zjistit, ktera zmena
sitoveho stacku ji ma na svedomi - a az prijdes i na to, tak jeste porad
neni samozrejme najit zpusob, jak problem odstranit - aniz se objevi
jiny jinde.

No a to je tak v kostce to, co ja si myslim, ze je pred tebou.  Protoze
to bdue na dlouho, asi bys mel zvazit, ze se na klicovych serverech
vratis k 7.3-R ...