USB modem

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Mon Apr 19 20:48:31 CEST 2010

Dne 19.4.2010 14:18, Jindra Fucik napsal(a):

> ja jsem se toho chytal v bode 3 a pouzival jsem neco nasledujiciho:
> # usbdevs -dv | grep -A 1 067b | tail -1
> ucom0
> #

Problem je ten, ze v FBSD 8 nenu usbdevs, ale usbconfig, jehoz vypis
vypada nejak takhle:

ugen0.1: <UHCI root HUB Intel> at usbus0, cfg=0 md=HOST spd=FULL
(12Mbps) pwr=ON
ugen1.1: <UHCI root HUB Intel> at usbus1, cfg=0 md=HOST spd=FULL
(12Mbps) pwr=ON
ugen2.1: <UHCI root HUB Intel> at usbus2, cfg=0 md=HOST spd=FULL
(12Mbps) pwr=ON
ugen3.1: <UHCI root HUB Intel> at usbus3, cfg=0 md=HOST spd=FULL
(12Mbps) pwr=ON
ugen4.1: <EHCI root HUB Intel> at usbus4, cfg=0 md=HOST spd=HIGH
(480Mbps) pwr=ON
ugen2.2: <Sony Ericsson K750 Sony Ericsson> at usbus2, cfg=0 md=HOST
spd=FULL (12Mbps) pwr=ON

A pomoci usbconfig se da o zarizeni ziskat celkem hodne zajimavych
informaci, nicmene nikde se tam nevyskytuje to, se kterym(i) seriovym(i)
device(s) je svazano. Tedy alespon ja to nenasel.

...a v /dev/, co se USB zarizeni tyce vidim neco takovehohle:
cuaU4
cuaU4.init
cuaU4.lock
cuaU5
cuaU5.init
cuaU5.lock
ttyU4
ttyU4.init
ttyU4.lock
ttyU5
ttyU5.init
ttyU5.lock
ugen0.1
ugen1.1
ugen2.1
ugen2.2
ugen3.1
ugen4.1

/dev/usb:
0.1.0
0.1.1
1.1.0
1.1.1
2.1.0
2.1.1
2.2.0
2.2.1
2.2.2
2.2.3
2.2.4
2.2.5
2.2.6
2.2.7
3.1.0
3.1.1
4.1.0
4.1.1

...a to devd pri pripojeni mobilu navic hlasi, ze se objevilo nejake
zarizeni umodemX, ktere zase nikde v /dev/ neobjevuji - jestli nekdo z
vas vi, jak to mezi sebou propijit, pochlubte se. Ja na to tedy neprisel.

--
Zbyněk Burget
Nádražní 224

tel: 588 580 000, 739 930 931