OT php 5.3.2

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Apr 12 12:44:25 CEST 2010

On 04/12/10 12:27, Lubomir Majersky:
> Hm... Dane, vy mi teda davate. Nepotesil ste mne :)

Pozadavek na "poteseni" v zadani nebyl ... ;-)

> Asi by som sa vratil spat na verziu 5.2.X, predpokladam, ze to
> bude pre mna rychlejsia cesta.

Je potreba vratit zpet vse co bylo preinstalovano, a to na puvodni verzi
a idealne z puvodniho zdroje (pokud bude starsi verze z jineho zdroje
muze mit uplne stejny problem jako verze novejsi).

> S tym sa mozem potom "hrajkat" na
> testovacom serevri, ale najhorsie na tom je, ze sa nemozem spolahnut ani
> neho, kedze na kazdom serveri sa mi to sprava inak.

To je jen dalsi indicie smerujici k teorii, ze to je "instalacni
nekonzistence". Kazdy ten server ma trochu jinou historii a ruzne veci
se tam instalovaly v ruznou dobu a proto se chova kazdy jinak.

Nicmene "preinstalovat vsechno z jednoho zdroje" je postup, ktery by to
mel vyresit na vsech prestoze na kazdem z nich jde o trochu jinou
variantu stejneho zakladniho problemu. Samozrejme vcetne serveru
testovaciho, na kterem se to nejprve vyzkousi ;-)

> Aby to teda bol rychly navrat spat na nizsiu verziu (5.2.12) staci, ked
> si stiahnem predchadzajucu verziu php5 (revision 1.143 a vsetko co k
> tomu patri) a php5-extensions (revision 1.19)... Je tak?

Ne. Nejmene php-extensions jsou pouze metaport - tedy - prosty seznam
zavislosti. Updatem tohoto portu mohl prinest, jako svoji zavislost,
nove moduly, ktere po downgrade zustanou (jen uz nebudou "required-by"
ten metaport). Pokdu nekomzistenci pusobi nektery z nich tak se problem
nevyresi. Navic mohou vzniknout dalsi potize, kdyz k zakladni verzi
5.2.x budou nainstalovane nektere moduly 5.3.x

Rychli navrat je "vratit to do puvodniho stavu" - to jest - co bylo
upgradovano downgradovat, co bylo naistalovano nove tak odinstalovat.

Otazka je, jestli je "puvodni" stav dostatecne zdokumentovan ...

Ja vim jak to dopada u me. Reinstalace vseho je casto nejrychlejsi
metoda reseni. Muzes zkusit reinstalovat je apache s moduly (tedy vcetne
php s moduly). Muze to pomoct a byt to rychlejsi, ale taky to pomoct nemusi.