Boot environment

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Mar 31 15:32:25 CEST 2010

On 03/31/10 12:02, Dušátko Jan:
> Muze dojit k nenavratnemu poskozeni souboroveho systemu, nevhodnemu upgrade
> ci další aktivite, která bude pro filesystem a zvlaste pro OS fatalni.

Takze potrebujes druhy system na druhe partition.

> Protoze nektere zakladni desky umoznuji vzdalene ovladani nebo signalizaci
> od OS ze spravne nabehl

Pokud myslis IPMI, tak interakci s tim implementuje stejnojmenny modul -
a ano, tim, ze se modul rozjede dava BMC mj. signal, ze OS bezi.

> (pokud ne, zpusobi restart)

... a pokud se nerozjede ve stanovenem casu, tak BMC vyvola restart

> - boot manager, ktery bude udrzovat informaci o tom zda system z daneho
> prostredi spravne nabehl

Tak ten si budes muset pravdepodobne napsat, nicmene, jevi se mi to byt
spis trivialni uprava - proste potrebujes pri kazdem bootu prehodit flag
"aktivni partition" na tu druhou nez ze ktere prave startujes. TIm pri
kazdem startu budes startovat z jine partition. Pokud se uspesne
rozjedes vratis uz prostredky OS flag zase zpet, takze priste budes
startovat ze stejne ...

> - daemon, ktery bude schopen komunikace s hardware (HP, FS, Intel ...)

To uz jsem rikal - to existuje.