filtrovanie podla IP a MAC

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Mar 26 08:31:50 CET 2010

icovnik wrote:
> Ako som napisal vyssie, staticka ARP tabulka mi vobec neriesi problem,
> skor vyraba novy. Ak si totiz niekto zmeni IPcku, tak sa ani nemusi
> dopingat na router a to povazujem za chybu.

To jako, ze chces, aby se zmenenym IP mohl fungovat v lokalni siti bez
problemu, a problemy mel jen pri komunikaci ven ?

To je ponekud zvlastni pozadavek, protoze takovy uzivatel nemusi mit
problemy sam - on tou svoji "blbou IP" muze likvidovat provoz nekomu
jinemu, a pri velmi nestastnem nastaveni (nastavi si jako svoji IP
adresu routeru, coz je docela casta chyba u rucnich konfiguraci) tak i
provoz cele sigte.

Ale proti gustu zadny disputat ...

> podobne veci uz museli predo mnou riesit aj ini ludia

Nejsem si az tak jisty. To, co ty chces ve sve siti dovolit jako
"normalni" bych ja rozhodne hodnotil jako nezadouci (byt' nezamerny)
utok na mnou poskytovane sluzby a ohrozeni funkce site pro ostatni
uzivatele.

To osem nic nemeni na tom, ze mas pravo ho mit - jen bych si az tak
nebyl jisty tim mnozstvim dalsch lidi, kteri se prave tento (bezny)
problem rozhodli resit timto zpusobem (ted nemluvim o konkretnim
nastaveni, ale o cele te myslence, ze spatne nakonfigurovany pocitac ma
v lokalni siti vlastne dovoleno byt a ovlivnovat jeji provoz svoji
komunikaci).