je portscan metodou hackovania?

Josef Hrabec hrabec at naxo.net
Thu Jan 28 08:25:24 CET 2010

> Zdravim vsetkych. Vopred sa ospravedlnujem za nevhodnost otazky
> smerovanej do tohto fora, ale povazujem to za referencne forum
> ceskoslovenskych spravcov nie len FreeBSD. Som lokalnym spravcom
> pedagogickej fakulty presovskej univerzity a dnes som bol ovineny z
> hackovania. Chcem vam polozit otazku, ktora mi bude sluzit ako odpoved
> roznych sietovych spravcov v roznych firmach a instituciach.
>
> Je taketo pouzitie nmapu klasifikovatelne ako hack alebo metoda
> hackovania?
>
> # nmap -A -T4 saris.unipo.sk

No, pokud na soucasnem internetu jeste existuje neco, cemu by se dalo
rikat "pravidla slusneho chovani", tak jedno z techto pravidel by urcite
rikalo:

"Nescanuj cizi stroje."

Mezi scanovani a hack sice nelze primo polozit znamenko "rovna se", ale
pokud ti bude nekdo oblejzat doma okolo bytu, nahlizet do oken, zkouset
kliky, prohlizet zamek, taky o nem nemuzes na primo rict, ze te chce
rovnou vykrast. Nic mene se ti takove chovani urcite libit nebude, razne
vyjdes ze dveri a na dotycneho jedince pustis psy, nebo mu das rovnou pres
drzku...  :-)

Pepa.