MRTG FreeBSD 7.2 porty / package

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Jan 27 02:39:15 CET 2010

Jozef Drahovsky wrote:
> Len pre informaciu na usetrenie casu.
>
> Neviem preco ale na 7.2 namiesto instalacie MRTG z package
> som sa rozhodol nainstalovat MRTG z portov a skompilovat ho.
> Vsetko preslo bez chyby.
>
> Problemy sa dostavili pri cinnosti MRTG
> Islo o nekompatibilne umiestnenie suborov, napriklad
> SNMP_util.pm voci Net_SNMP_util.pm
>
> Na zaklade prehladavania netu som zistil, ze totozny
> problem malo vela ludi a odporucania boli
> linkovat novy nazov na stary subor.
> Jeden problem sa tak odstranil ale dva dalsie vznikli.

Do toho bych se nepoustel, to prave vicp roblemu prinese, nez vyresi. V
takovem pripade je lepsi se obratit na freebsd-ports@, nebo primo
maintainera.

> Nakoniec som vsetko odinstaloval a nainstaloval
> MRTG z package. Vsetko slape bez problemov.
>
> Zatial som neprisiel na to preco je tak diferencia
> medzi zdrojmi, ale moze to byt aj pri inych programoch.

Chybi tu dost zasadni informace a to ta, o jakou presne verzi se jedna a
to jak binarni package, tak jaka verze byla v ports tree.
Osobne provozuji MRTG na mnoha serverech a vzdy z ports tree, nikdy z
package a zmineny problem jsem nemel.

Co ale vim, tak byl nejaky problem se SNMP knihovnou v zavislosti na
tom, jake options byly vybrany v konfiguracnim dialogu. A pokud se tyto
options lisi i v porovnani "instalovano z ports tree" a "z package", tak
je jasne, kde vznika rozdil. Jinak by totiz "musel" vzniknout totozny
balik. (za predpokladu, ze package pochazi ze stejne verze, jako je v
ports tree)

Mirek