Collaborative software - groupware - co pouzivate ?

Lukas Maly Iam at LukasMaly.NET
Fri Jan 22 11:31:50 CET 2010

Zdravim

Nevim, jak kdo a kde hlasoval, ale nedavno jsem se po Zimbre pidil a
nasel jsem toto:

http://wiki.zimbra.com/index.php?title=Building_GNR_on_FreeBSD_7

Rekl bych, ze se ji dotycny hodne venuje.
http://zimbra.imladris.sk/

Osobne bych si ji tez rad vyzkousel, ale nejak neni na nic cas :-( Dale
mam pocit, ze je to bidne s cs/sk lokalizaci, ktera snad pomalu tez
vznika.

Jinak co se komercnich groupware tyce, tak za zminku asi stoji na Linux
Lotus Notes (ve verzi 8 byl i nativni klient pro Linux), dale pak asi
eDirectory od Novellu s jejich GroupWise. Ale oboji je asi pro velke
spolecnosti. Co se cen tyce nemam vubec prehled :-(, ale bude asi oboje
ranec.

Pro mensi firmy vidim vhodne postavit mailovy system postix, dovecot
nebo courier-imap, a mit vse v LDAP, kontakty, uzivatele, samba ucty,
dhcp, dns a treba i Jabber IM OpenFire. Vsena FreeBSD lze. Zprovoznit
takove ruznorode reseni da ovsem dost prace a jednotne admin rozhrani
muze byt napr. phpldapadmin, ktery ovsem neumi vse, ale jista levna
varianta toje. Pokud se LDAP struktura navrhne rozume muze byt vse pekne
pokupe.

--
Lukas Maly <Iam na LukasMaly.NET>
LM.NET