Net-snmp a seznam sitovych rozhrani

Miroslav Chlasták chlastak at fialka.cz
Thu Jan 14 12:59:10 CET 2010

Dan Lukes napsal(a):

> Nedokazu ted rozsoudit, jestli je to zamerna vlastnost nebo chyba.
>
> A co je jeste slozitejsi - zejmena u snmpbulkget se nabizi odazka,
> jestli je to vlastnost/chyba SNMP serveru ze ktereho data ziskavas nebo
> toho prikazu, kterym je ziskavas.
>
> Nicmene, resenim (krome pouziti jineho SNMP serveru/klineta) by mohl byt
> prikaz

Pouzil jsem i jine klienty a chovani stejne. Jiny server jsem prozatim
nezkousel.
> snmpgetnext
>
> Ten by ti pri dotazu na indexy 1,2,3,4 mel vratit stejnou informaci jako
> snmpget, ale pri dotazu na informaci "index 5" by ti mel vratit
> nejblizsi nasledujici, tedy "index 7"
>
> Je na tobe to ve vystupu rozpoznat (je tam napsano co ti vraci) a
> reagovat na to pochopenim, ze 5 a 6 neexistuje, toto je 7 a pristi dotaz
> tedy musi smerovat na 8
>
> Pozor, pokud budes po dotazi na index 10 pokracovat dotazem na index 11
> tak i to vrati nejakou hodnotu - takze musis rozpoznat, ze uz jsi uplne
> vybehl ze stromu indexi a prochazeni ukoncit.

Ano, toto by asi slo. Jenze to pak bude mraky dotazu pres snmp. Kdyz
vezmu v potaz, ze by kazdy router mel 40-50 rozhrani a routeru bylo 30,
tak to nejaky cas (a systemove prostredky) sebere. A to jsem teprve u
zpracovani sitovych rozhrani :(

> Jestli se nepletu, tak v perlu je to jen wrapper vuci net-snmp knihovne.
> Shodne chovani tudiz neprekvapi.

Jj. Ja tim chtel ukazat to, ze problem nebude v aplikaci snmpgetbulk a
snmpwalk.

> Podle me nabehnes. Zaprve - z hlediska aplikace, ktera data vyuziva.
> Budes muset resit, ze zatimco pred okamzikem byl index 5 fxp0 tak ted, o
> par vterin pozdeji, to je tun0
>
> Ale nevim an co data sbiras - treba tohle problem neni.

Tohle by problem nebyl.
> A pak si myslim, ze ta uprava nebude az tak jednoducha, protoze
> inderface index se pouziva na pomerne velikem mnozstvi mist - a to nejen
> jako klic, ale i v datove casti. nevim, jak je to uvnitr snmpd udelane,
> ale muze to byt daleko slozitejsi nez jen trivialni uprava.

Na tohle jsem zapomnel :(
> Tohle by ti ale mozna lepe poradili (i to, jestli je pozorovane chovani
> bug or feature i to jak slozite by bylo chovani upravit) v nejakem
> diskusnim listu venovanem primo net-snmp ...
>
> 						Dan
Asi opravdu budu muset napsat primo na net-snmp list, protoze jsem ted
zjistil, ze i tabulka s indexama je timhle "postizena" - takze nactenim
indexu a pak dle toho sestavovat requesty taky nepomuze :(

Pritom  IF-MIB::ifNumber.0 = INTEGER: 54 ukazuje spravny pocet rozhrani
v systemu :) Napada me jeste silenost tak dlouho zkouset request na
OID.index + 1, az nactu stejny pocet jako je v tomto OID. Ale to mi
pripada jako skrabani pravou rukou za levym uchem.

--
Mira