Net-snmp a seznam sitovych rozhrani

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jan 13 16:15:24 CET 2010

Miroslav Chlastak wrote:
> Napr. pred smazanim maji rozhrani indexy 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10. Po
> smazani napr. 1,2,3,4,7,8,9,10.
>
> A s tim se snmpwalk a snmpbulkget nedokaze poprat

Nedokazu ted rozsoudit, jestli je to zamerna vlastnost nebo chyba.

A co je jeste slozitejsi - zejmena u snmpbulkget se nabizi odazka,
jestli je to vlastnost/chyba SNMP serveru ze ktereho data ziskavas nebo
toho prikazu, kterym je ziskavas.

Nicmene, resenim (krome pouziti jineho SNMP serveru/klineta) by mohl byt
prikaz

snmpgetnext

Ten by ti pri dotazu na indexy 1,2,3,4 mel vratit stejnou informaci jako
snmpget, ale pri dotazu na informaci "index 5" by ti mel vratit
nejblizsi nasledujici, tedy "index 7".

Je na tobe to ve vystupu rozpoznat (je tam napsano co ti vraci) a
reagovat na to pochopenim, ze 5 a 6 neexistuje, toto je 7 a pristi dotaz
tedy musi smerovat na 8

Pozor, pokud budes po dotazi na index 10 pokracovat dotazem na index 11
tak i to vrati nejakou hodnotu - takze musis rozpoznat, ze uz jsi uplne
vybehl ze stromu indexi a prochazeni ukoncit.

> Existuje nejaky zpusob, jak toto uchodit? Nebo delam jen neco spatne a
> ono to funguje pri urcite konfiguraci? Stejny problem pri pouziti
> snmpgetbulk napr. v perlu.

Jestli se nepletu, tak v perlu je to jen wrapper vuci net-snmp knihovne.
Shodne chovani tudiz neprekvapi.

> Napada me upravit kod net-snmpd, aby si
> indexy iface vytvarel sam a neprebral je ze systemu.
> Pak by stacilo po
> odstraneni rozhrani restartovat net-snmpd. Nebo si tim na neco nabehnu?

Podle me nabehnes. Zaprve - z hlediska aplikace, ktera data vyuziva.
Budes muset resit, ze zatimco pred okamzikem byl index 5 fxp0 tak ted, o
par vterin pozdeji, to je tun0

Ale nevim an co data sbiras - treba tohle problem neni.

A pak si myslim, ze ta uprava nebude az tak jednoducha, protoze
inderface index se pouziva na pomerne velikem mnozstvi mist - a to nejen
jako klic, ale i v datove casti. nevim, jak je to uvnitr snmpd udelane,
ale muze to byt daleko slozitejsi nez jen trivialni uprava.

Tohle by ti ale mozna lepe poradili (i to, jestli je pozorovane chovani
bug or feature i to jak slozite by bylo chovani upravit) v nejakem
diskusnim listu venovanem primo net-snmp ...