Jaky FS na externi HDD

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Jan 8 15:15:50 CET 2010

Kaminar wrote:

[...]

> Primarne pouzivam FreeBSD, ale setkavam se take s Linuxy
> a bohuzel trochu take i s Windowsy.
>
> Zatim jsem nad tim premyslel a napadlo me tohle reseni.
> Udelal bych na cca 1TB HDD tri oddily:
>   1.: cca 10 GiB - UFS2
>   2.: cca 900 GiB - UFS2
>   3.: cca zbytek - ext2

Pokud chces skutecne univerzalne pristupny filesystem, tak FAT32 se
vsema jeho vyhodama i nevyhodama (jako treba nemoznost ulozit soubor
vetsi nez 4GB, takze treba DVD ISO soubory tam uz nenacpes)

Nebo pouzit ext2, se kterym se da celkem dobre pracovat jak z FreeBSD,
tak z Linuxu a netrpi takovym neduhem jako FAT32. Dokonce na ext2
existuje i driver do Windows, takze pokud mas moznost na tech Windowsich
strojich instalovat, muzes si tam ten driver nainstalovat a pristupovat
k ext2 i z Windows.

Osobne bych se radeji rozhodnul pro jeden filesystem a jeden oddil, nez
to rozdelovat na ruzne, mezi kterymi pak stejne v kriticky okamzik
nepujdou presouvat data z prave pouziteho systemu.

Ale pokud misto na disku a oddeleni dat neni problem, tak klidne muzes
mit tri oddily, na jednom UFS2, na druhem ext2 a na tretim klidne NTFS
(abys mohl z Windows ulozit soubory vetsi nez 4GB)
(FreeBSD i Linux umi NTFS cist)

Mirek

PS: pokud rozdelis 1TB disk na 10 a 900, pak ti na treti oddil zbyde asi
20GB, ne 90, jak by se nekdo mohl domnivat :)