Axigen email server

Pavel Obr pavel at hotelovkatp.cz
Tue Dec 15 12:45:09 CET 2009

Dne 14.12.2009 20:47, Juraj Lutter napsal(a):
> Courier je sice fajn, ale dost nesetrny k I/O. Ak mam odporucit,
> dovecot je zrejme cesta najschodnejsia. Poskytuje vsetko a este aj
> nieco naviac :-)
>
> Napriklad, poskytuje SASL informacie pre Postfix, poskytuje IMAP,
> POP3, SSL/TLS, Sieve, skriptovanie... Je solidne rychly, bezpecny...

  Já neodsuzuji žádné zde uvedené emailové řešení. Moje cesta k Cyrusu
vedla přes následující základní požadavky:

1. IMAP
2. "něco jako veřejné složky" z Exchange
3. uživatelé v LDAP

...a před těmi čtyřmi roky tyto dva požadavky opravdu uměl jen ten
cyrus-imapd (hlavně bod 2.). A já si nepamatuji, že by s ním byly po ta
léta problémy. Mám na něm cca 550 schránek, ale jen 50 (učitelé a THP)
je opravdu intenzívně využívaná.
Teď se pokouším najít (pokud to lze) řešení, které mi umožní používat
velké Outlooky. Nevím jak dalece znáte "velké" Outlooky, ale IMAP není v
podstatě pro běžné uživatele použitelný (mazání zpráv, atd...). Celou
dobu mám "velké" Outlooky nastaveny tak, že v nich mám vytvořeny dva
poštovní účy:

1. POP mi stahuje zprávy (běžné emaily) do uživatelova PC.
2. IMAP mi poskytuje přístup do veřejných složek (máme tam jakousi formu
vnitřního IS - směrnice, porady, atd).

Toto řešení má pak problémy při přístupu uživatele přes webový frontend
do svojí schránky (to co vidí uživatle v Outloku je častokrát jiné než
ve squirrelmailu).

Prostě s těmi "velkými" Outlooky je vše vůči cyrusu, dovecotu a spol.
takové kostrbaté.
Všude, kde je běžný IMAP klient (Thunderbird) je vše OK. No a protože u
Outloku sedí důležití lidé (peníze pro infrastrukturu) je mojí snahou
jim prostředí vytvořit konfortnější - > proto ten Axigen - (zatím jen
nápad).

A proč nejít do Exchange? Upřímně - chtěl bych ho - nebyly pak žádné
nečekané problémy. Nemám však pro něj HW a mít zatím nebudu. Mail a
podobné služy mám na FreeBSD a pro Axigen mi stačí vystavit jail, v něm
si to nakonfigurovat a pustit... A těch 325€ vyvažuje riziko (není to
takový náklad) - můžu se případně vrátit zpět. Zatím nejsem rozhodnut,
ale pokud bych Axigen na FreeBSD nakonec použil - dal bych vědět do
konference.

Přesto díky
Pavel