sio -> uart problém

Viktor Čížek viktor at m19.cz
Mon Dec 14 00:49:10 CET 2009

Dan Lukes napsal(a):

> Ovladac uart uz je starsiho data. A nejak se mi nezda, ze by sio
> odstranili zcela ...

Ono s tím sio je to takové divné. Zdrojáky k němu tam stále jsou, ale jako modul se
nenainstaluje a když ho chci přeložit jako součást jádra tak překlad skončí chybou.

> Predpokladam tedy, ze chces rict "v GENERICu mi nahradili ovladac sio
> ovladacem uartem".
> Z toho hned plyne rada posledni zachrany - nevyhovuje-li ti GENERIC
> preloz si vlastni kernel s konfiguraci, ktera ti vyhovuje.

Právě že to není GENERIC. Ladím kernel na míru tomu stroji.

> Nemam nikde 8.0 ani ten hardware co ty. Ale pouzivam uart ovladac na 7.2
> a multiportovou kartu (jinou) tam mam taky. Takze muzu hadat, ale nemuzu
> ti dat jistou odpoved.
>
> Kdyz nahrazujes jeden kernel jinym, mel bysis byt jisty, ze mas jemu
> odpovidajici device.hints
>
> Pokud ti tam zustal ten, ktery o uart nevi nic, pak to muze snadno
> nefungovat. Ovsem, jestli to je nebo neni tvuj pripad - to samozrejme
> nevim.

Mno, ono se to mezi tím nějak vyřešilo samo. Nejsem si úplně jistý k čemu došlo ale průběh byl
asi takový, že jsem neměl v kernelu zahrnutý ovladač pro power managment a po dalším překladu
jádra s přidaným amdpm začal uart pracovat jak má.

situace teď tedy vypadá takto:

kernel: puc0: <Moxa Technologies, Industio CP-114> port
0x3000-0x307f,0x3400-0x343f,0x3440-0x344f irq 18 at device 6.0 on pci2
kernel: puc0: [FILTER]
kernel: uart0: <16550 or compatible> on puc0
kernel: uart0: [FILTER]
kernel: uart1: <16550 or compatible> on puc0
kernel: uart1: [FILTER]
kernel: uart2: <16550 or compatible> on puc0
kernel: uart2: [FILTER]
kernel: uart3: <16550 or compatible> on puc0
kernel: uart3: [FILTER]
kernel: uart4: <16550 or compatible> port 0x3f8-0x3ff irq 4 on acpi0
kernel: uart4: [FILTER]
kernel: uart5: <16550 or compatible> port 0x2f8-0x2ff irq 3 on acpi0
kernel: uart5: [FILTER]

a toto je ten power management:
kernel: amdpm0: <AMD 756/766/768/8111 Power Management Controller> port 0x80e0-0x80ff at device
7.3 on pci0

Ovšem netuším jak ty dvě věci souvisí. Kromě toho jsem zjistil, že do zdrojáku uart_bus_pci.c
se dá karta přidat do seznamu podporovaných zařízení, podobně jako je v seznamu v pucdata.c .
Takže to asi ještě jednou zkusím přeložit, protože mne docela zajímá co se pak stane.

V.