DELL PowerVault 745N a FreeBSD

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Dec 10 00:11:01 CET 2009

Jozef Drahovsky wrote:
> Mam na 1U servere DELL PowerVault 745N  nainstalovane FreeBSD 7.1R
> s tym ze vyuzivam HW RAID5.

[...]

> Momentalne kopirujem data cez USB na ine disky a hladam nejaky nastroj
> pod FreeBSD na menezovanie RAIDU5 na uroven fyzickych diskov
> na platforme DELL PowerVault 745N.
>
> Ide mi o to aby sa obdobna situacia nezopakovala a aby som bol informovany
> ked odide uz prvy disk co este umoznuje jeho vymenu za chodu s bezstratovou
> obnovou dat vez RAID5 a nie az vtedy ked zacne odchadzat dalsi disk a
> tratia sa data.

Delly moc neznam, ale pokud se nepletu, tak je ten jejich PERC radic ve
skutecnosi LSI a k tomu je v portech nastroj na administraci
sysutils/megacli
Je to nativni binarka primo od LSI, ma to hromadu voleb a da se s tim
asi i pomerne dobre sledovat stav toho pole. V portech je tech veci pro
LSI (potazmo zarizeni mfi0) vice, ale pred nekterymi jsem nasel i
varovani, ze zpusobuji poskozovani pameti atd.
V nejnovejsi verzi FreeBSD (8.0 a nebo 7-STABLE) je soucasti systemu
mfiutil, coz je open source tool pro PERC 5/6 (mozna pujde i na PERC 4,
to netusim). mfiutil je darek od Yahoo ;)

Ja obe utiliti zkusil jen letmo a jen s PERC 6, tak nevim, jak moc se to
bude chytat na tom PowerVault 745, kde je tusim PERC 4.
Mozna by se jeste z webu LSI dala stahnout starsi verze MegaCli pro
tenhle radic.

Mirek