DELL PowerVault 745N a FreeBSD

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Wed Dec 9 17:22:42 CET 2009

Mam na 1U servere DELL PowerVault 745N  nainstalovane FreeBSD 7.1R
s tym ze vyuzivam HW RAID5.

Vsetko bolo ok az do vyskytnutia sa chyby na disku alebo radici.
FreeBSD disky rozpozna  a fsck prejde so zopar vadnymi blokmi.

Lenze server pisti alarmom (asi 1 KHz 65db).
Pravdepodobne odisiel niektory disk, ale FreeBSD to nevidi.
Testovaci OS od DELLu vyhodnotil, ze su chyby (dynamicke) na 3 diskoch
zo 4 co mozne je, ale ako tak zatial bezia.

Momentalne kopirujem data cez USB na ine disky a hladam nejaky nastroj
pod FreeBSD na menezovanie RAIDU5 na uroven fyzickych diskov
na platforme DELL PowerVault 745N.

Ide mi o to aby sa obdobna situacia nezopakovala a aby som bol informovany
ked odide uz prvy disk co este umoznuje jeho vymenu za chodu s bezstratovou
obnovou dat vez RAID5 a nie az vtedy ked zacne odchadzat dalsi disk a
tratia sa data.

Vie neiekto poradit?

Jozef