ATA_STATIC_ID, ufsid

Petr Macek pm-conf at kostax.cz
Tue Dec 8 11:24:28 CET 2009

> Napriklad. Nebo pouzit
> glabel status
> nebo pouzit dumpfs

a tady je vec, ktera mne zarazi. Proc mi glabel status nevraci nic?

> A stejne musis davat bacha kdyz menis diskovou konfiguraci - zejmena -
> kdyz pripojujes dalsi disk. Kdyby tam byly take labely a nahodou se
> shodovaly s temi na jiz existujcim disku

diky za upozorneni. Labelovat si budu patrne sam a tohle musim hlidat

> Proste - kdyz se meni HW konfigurac epocitace, je to treba prislusne
> zohlednit i v konfiguraci softwarove. Automagicke pomucky muzou
> desetkrat pomoct a jednou uskodit tak, ze to za veskerou pomoc nestoji.
> Konfiguraci HW nemenim tak casto, abych si SW konfigurace nemohl prepsat.

chci to u nekterych malych routeru, kde jsou obycejne sata disky a stare
zelezo. Obcas nekde neco umre, vezmou disk, strci to do jineho zeleza a
najednou je z ad4 ad0 a system nenabehne. To je duvod, proc bych rad u
nekterych instalaci podobnou vec pouzil.

Ono kdyby to byl jeden stroj v miste, budu verit Tvemu tvrzeni, ze
GEOM_LABELu se moc verit neda. Ale jde asi o 50 malych BSD po celych
Cechach. Otazkouje, kolik jich nenabehne, az to nastavim :-)

> Urcite se tu ale najde rada lidi, kteri GEOM_LABEL pouzivaji k veskere
> spokojenosti.

no, zatim mame jen jeden zaporny nazor. Vsiml jsem si, ze podobnou vec
pouziva dnes i linux.

--
# Petr Macek