Problem s diskom - DMA TIMEOUT

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Dec 4 10:05:48 CET 2009

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 12/04/09 09:51:

> Z hlasky "Device gm0: provider ad12 disconnected" usuzuji, ze se cely
> disk pouziva pro RAID, neni tedy rozdeleny na slices / partitions, aby
> mohla cast byt pouzita pro swap a zbytek pro mirror. Leda ze by pro swap
> byl pouzit jeste uplne jiny disk, nez ty dva zminene, ale to by stejne
> nevysvetlilo, proc se neco (swap_pager) snazi dal pracovat s diskem ad12

No, nebylo by to poprve co bych videl v praxi, ze puvodne single-disk
instalace se proste vlozi do RAIDu s druhym diskem a tak se pouziva.
Samozrejme, ze to je nespravny postup, ale vetsinou to lidem funguje,
tak si toho nevsimnou. Rozdeleni tak fakticky neni provedeno nad RAIDem,
ale pod nim. No a to uz je jenom kousek k tomu, ze se pri teto operaci
nezmeni definice toho, kde je umisten swap a on se i nadale nachazi na
ad12 ...

Nerikam, ze to tak ma - jen rikam, ze poskytnute informace naznacuji, ze
i tak by to mit mohl.

Ale o tom nema smysl dlouho spekulovat - treba nam to puvodni tazatel rekne.

> FreeBSD pouziva obecne hrozne nizky timeout pro praci s (S)ATA disky

Problem, ktery jsem zminil, neni FreeBSD-specificky. Ty disky maji
problem i v hardwarovych RAIDech.