geometry does not match label (255h,63s != 16h,63s)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Nov 29 22:37:05 CET 2009

Zbyněk Burget napsal/wrote, On 11/29/09 21:44:
> Kdyz uz se tu zacalo mluvit o GEOMu, a vlastne jsi to uz i nakousnul,
> mel bych jeden dotaz (aniz bych zde nerad vyvolal nejakou flame). Je
> vubec potreba GEOM?

GEOM je takovy NetGraph, akoratze pro diskovy subsystem.

Ve vysledku jednotlive moduly tvori retezec navzajem spojenych filtru.
Kazdy z nich je na jedne strane napojen na jedno nebo vice ( fyzicke
zarizeni nebo vystup jineho filtru ) na druhem konci nabizi jeden nebo
vice vystupu, ktere pouzije bud' jiny modul nebo vytvori v /dev
zarizeni, ktera lze dale pouzit (treba pro mount filesystemu).

Napriklad geom_mbr se je ochoten "chytit" na takovy vstup na kterem
nalezne v prvnim sektoru MBR a vytvori tolik vystupu, kolik je na disku
nadefinovano "slice". Pritom an vstupu ale nemusi byt jen fyzicky disk -
ale zrovna treba vystup z geom_mirror, ktery z nekolika vstupu vyrabi
jeden vystup a funkcnost "RAID 1".

geom_part_bsd je podobny _mbr - az na to, ze se zabyva BSD labelem a
tedy partitiony.

geom_label treba dela prevod 1:1 az na to, ze zarizeni, ktere v dev
vytvori ma nazev odvozeny od jmena filesystemu. Lze tak FS mountovat
relativne spolehlive i pri zmenach hardwarove konfigurace systemu (kdy
se zmeni cisla "normalnich" zarizeni).

No a takhle by se dal brat jeden po druhem.

Bez nekterych se neobejdes (geom_bsd), jine jsou snadno postradatelne
(geom_label) ...