Divne hlasky ve /var/messages

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Sun Nov 29 22:28:53 CET 2009

Dan Lukes napsal(a):

> A soucasne se nejake podivne hlasky zobrazuji i na consoli ?

U konzole nejsem, tam se dostanu pri trose stesti nejdriv nekdy zitra
behem dne.

> Vypada to, ze to jsou hlasky ipfw generovane kvuli pouziti direktivy "log".

Mam trochu strach z jednoho - pro ze zakona povinne logovani provozu na
siti pouzivam prave log v IPFW (vsechny syn, fin a rst packety) - aby
diky tomuhle nebylo neco v systemu zahlcene. Tenhle log je opravdu
obrovsky, nicmene ten nijak poskozeny neni. Prohlizel jsem i ostatni
logy a i ty jsou v poradku. Jediny takhle rozsypany je prave pouze messages.

> To, ze se to neobjevovalo driv a objevuje se to nyni muze znamenat prave
> jen tolik, ze drive se neobjevoval ten typ sitove komunikace, ktery je
> zaznamenavan.

Driv se mi sem tam neco podobenho objevilo na prave odstavenem routeru
na FBSD 6.4, kde ale odchazel HDD (Proto jsem starsi router docasne
odstavil, abych ho dal dokupy a pak bude souzit, jako zaloha). A ja mel
podezreni, ze bylo neco diky poskozenemu HDD nabourano v systemu. Po
nasazeni routeru na FBSD 7.2 je toho log beznadejne plny. Nemam v nem
prakticky nic jine.

> Vzato kolem a kolem, je to v podstate esteticka chyba (pomineme-li, ze
> prichazis o ty zaznamy v LOGu). A opravit ji znamena zanorit se hluboko

Pokud je to jen esteticka chyba, muzu s tim nejakou chvili zit. Jsem
takhle ale prakticky bez logu a to neni moc potesujici stav :-(

> do synchronizacnich primitiv okolo zapisu do LOG bufferu a zjistit, kde
> jsou pouzite chybne (nebo nepouzite vubec). TO nebude vubec zadna

naprosto netusim, o cem tu byla rec %) ...predpokladam, ze's mi
nenadaval ;-)

> legrace. Ja bych pockal, az to opravi ten, kdo tuhle cast obhospodaruje
> - pro nej to bude radove snazsi. A pravdepodobnost, ze by se o problemu
> nedozvedel je pomerne mala.

O.K. - budeme verit, ze se to brzy opravi.

Zbynek