Zero configuration network

Vitezslav Novy vnovy at vnovy.net
Wed Nov 4 11:35:13 CET 2009

> Ja ale mezitim kouknul do zdrojaku jadra. Nevyzkousel jsem to, ale na
> prvni podivani si myslim, ze cely tenhle script je nadbytecny. Jadro v
> pripade IFF_LOOPBACK na hodnotu auto_linklocal nehledi a adresu nahodi
> vzdy.
>
> Takze z tveho:

> je to pravda az po druhou carku, ke zbytku je treba rict, ze na loopback
> interface tento script vliv nema. A dokonce i v pripade, ze se pokusi
> mit, tak nakonec neudela nic, co by uz nebylo hotovo.
>
> A i z jineho duvodu je tenhle script podivny - chapu tu cast "kdyz neni
> [...]

No, skript na mem pocitaci vypada viz nize a nevidim na nem nic
spatnyho. Kdyz na if adresa neni, nastavi ji na fe80::1, kdyz je, nedela
nic.

Vztah jadra k ll na lo0 , jsem nezkoumal, protoze kdyz jsem o to
zajimal, potreboval jsem nastavit ll adresu na normalnim if na bezicim
stroji. Kazdopadne se mi ted nepodarilo ji smazat.

v,

auto_linklocal_start()
{
         if ! checkyesno ipv6_enable && ${SYSCTL} net.inet6 > /dev/null
2>&1; then
                 ${SYSCTL_W} net.inet6.ip6.auto_linklocal=0
                 laddr=`network6_getladdr lo0`
                 if [ -z "${laddr}" ]; then
                         ifconfig lo0 inet6 fe80::1 prefixlen 64
                 fi