Zero configuration network

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Nov 4 11:22:49 CET 2009

Vitezslav Novy wrote:

> Pouzijes tedy informaci primerene...
> /etc/rc.d/auto_linklocal

Jo, to uz je lepsi ;-)

Ja ale mezitim kouknul do zdrojaku jadra. Nevyzkousel jsem to, ale na
prvni podivani si myslim, ze cely tenhle script je nadbytecny. Jadro v
pripade IFF_LOOPBACK na hodnotu auto_linklocal nehledi a adresu nahodi
vzdy.

Takze z tveho:

> Vypada to, ze na lo0 se ll adresa nastavi vzdycky, ale nastavuje to /etc/rc.d/link_local, takze si ho muzes upravit.

je to pravda az po druhou carku, ke zbytku je treba rict, ze na loopback
interface tento script vliv nema. A dokonce i v pripade, ze se pokusi
mit, tak nakonec neudela nic, co by uz nebylo hotovo.

A i z jineho duvodu je tenhle script podivny - chapu tu cast "kdyz neni
ipv6_enable ale podpora IPv6 JE zakompilovana v kernelu tak snuluj
auto_linklocal promennou".

Totalne ale nechapu ten dalsi krok - ten nastavuje LL adresu na lo0.
Klicove ale je "na jakou". Ziska ji volanim network6_getladdr(lo0). A
jak ji ziska ta ? No, pusti si ifconfig pro zadany interface, najde na
nem LL adresu a tu vrati.

Tak nejak se mi zda, ze v tom je kruh ...