OT - jak na synchronizaci adresaru?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Nov 3 20:45:17 CET 2009

Radomír Tománek wrote:
> Potřeboval bych synchronizovat vzdálený adresář směrem k mému serveru. Mezi
> klientem (zdrojem dat) a serverem (cílem) je openvpn tunel, takže bych do
> toho nemíchal ssh.

No, nejaky protokol pro vzdaleny pristup k diskum zrejme potrebny bude.
OpenVPN samo nestaci.

> Ideálně aby se synchronizovalo pravidelně samo (těch
> klientů bude víc, server jeden).

Studenti, zacatecnici (co se UNIXu tyce) mi script na synchronizaci s
pomoci FTP pisou na nejakem ctvrtem nebo patem cviceni. Nakonec, je to
jen o tom stahnout si obsah adresare, porovnat s lokalnim listingem,
rozhodnout ktery soubor se bude prenaset a pri druhem spousteni FTP ty
prenosy provest.

Je to na par radek a navic si to napises proste tak, aby to zcela presne
vyhovovalo tvym potrebam. Naprosto odpadnou problemy "dela to to co
chci, ale vyzaduje to vstup z klavesnice" nebo "porovnava to jen podle
datumu, ale ignoruje rozdily ve velikosti" a tak podobne.

Znalost nekolika malo prikazu shellu na to staci.

Kdyz tam mas to OpenVPN tak by mozna nevadilo, ze pri pouziti FTP litaji
jmena a hesla v otevrenem textu, a pokud ano, tak bych se podival na SFTP.