zmeny od roku 2003

Jan Malčák jan.malcak at seznam.cz
Mon Nov 2 20:06:31 CET 2009

ja: <snadna instalace (on ten sysinstall neni az tak osklivy) ...
Dan: <"Osklivost" je subjektivni kategorie navic hodne ovlivnena zvykem.>

To byla nadsazka, ve zminene knize je kapitola "Sysinstall: ten osklivy
instalacni program FreeBSD". V podstate se nijak neodlisuje od CLI
instalatoru, napr. ve slackware. Prijde mi to rozumnejsi, nez napr.
resit potize na hardwaru, ktery graficke instalatory neutahne. Ostatne
jsem to uvedl mezi klady. ;-)

Dan: < To je ale neni dusledek nedostatku FreeBSD, ale dusledek podvodu
ze strany Linuxu ;-) ... To, co se na Linuxu jmenuje 'sh' to neni
skutecne 'sh'. Linux tento shell vubec nema. ...
Pokud si das praci s nastavenim freebsdackeho sh,...Otazka je, jestli je
to cas straveny efektivne - jestli preci jen neni rychlejsi nainstalovat
ten bash a nic (krome zmenu login shellu) nekonfigurovat. >

Pravda, pochopitelne vim ze v linu je tohle prejmenovani, v nekterych
distrech dokonce neni bash vychozi shell. O bashi v portech take vim,
ale nebyl jsem si jisty, jestli pripadna zmena nezpusobi problemy
nekterym skriptum - instalacnim, systemovym ap.

Podobne jsem neinstaloval binarni kompatibilitu s linuxem, mozna se
mylim, ale nemam jistotu, ze by to nevyvolalo nejake problemy - se
stabilitou, bezpecnosti.

Filip: <to je z nevedomosti/lenosti to nastavit ... >

Lenost snad ani ne, spis casu je zoufale malo... Ale to zna snad kazdy.
Jakmile nejaky bude, projdu si to, dik za nasmerovani :-) Pochopitelne
uprednostnuju jednoducha reseni - pokud jsou funkcni.

Josef:<V terminali funguje scrolovanie po stlaceni ScrollLock; kto byto
uz dnes cakal, ze?>
Tak to se stydim a cervenam.

Honza