zmeny od roku 2003

Jozef Babjak jozef.babjak at gmail.com
Mon Nov 2 10:21:59 CET 2009

> *snadna instalace (on ten sysinstall neni az tak osklivy)

  ^-- Ked si nan clovek zvykne, tak prestane chapat snahy nahradit ho. :-)

> * porty (jak snadne pouzivani, tak obsah)

  ^-- No, tu su problemy ako vsade inde. Za ten rok v konferencii si
to urcite spozoroval. Na druhej strane pri troche sedliackeho rozumu a
skusenosti sa da z 99% problemov relativne lahko vykluckovat.

> *dusledne a jednotne pouzivani man stranek. Najde se tam snad vsechno.

  ^-- Az na niektore GNU nastroje, ktore v manualovej stranke iba
oznamia, ze manualova stranka je neudrziavana a treba pouzit info;
vtedy zurim, lebo info efektivne pouzivat neviem, a nie ze by som sa
nesnazil. Na druhej strane velmi ocenujem, ze defaultne tam tie
manualove stranky vobec su; napr. v Solarise 10 treba pri instalacii
vybrat uroven "development workstation" alebo "entire distribuition"
aby boli v instalacii zahrnute aj manualy.

> * a vsechny dalsi "speciality" vlastni BSD, ktere v tomhle vlaknu zminujete

  ^-- Pre mna velkou "specialitou" je jasne oddelenie toho, co je este
FreeBSD a co uz nie. Uz som parkrat preinstalovaval svoj notebook tak,
ze som vymazal vsetky baliky, zmazal /usr/local, upgradoval world a
instaloval potrebne baliky spat. Dalsia prijemna vec je, ze instalacia
world-u vie opravit pre Linux fatalne zasahy typu 'chown -R ktosi:cosi
/'.

> * rozmazleny z linuxoveho shellu mi velmi chybi moznost odrolovat zpet v
> okne shellu na drivejsi vypisy (v linu typicky Shift+PgUp/PgDn)

  ^-- V terminali funguje scrolovanie po stlaceni ScrollLock; kto by
to uz dnes cakal, ze?

> * zcela nedostatecna schopnost shellu (ve srovnani s linem) v doplnovani
> nazvu prikazu/jmen adresaru a souboru pomoci klavesy Tab.
>
> nebo jsem na to zatim neprisel. Trochu pomohla zmena na tcsh, ale i tak nic
> moc.

  ^-- Tcsh ma svoje ficury, ktore su ine ako ficury bash, a tcsh nema
velmi user-friendly defaultne nastavenie. Napr. doplnanie historie,
ked zacnem pisat zaciatok prikazu, potom stlacim sipku hore a doplna
mi iba prikazy so zhodnym zaciatkom, mi v bash-i dost chyba. Tcsh som
par rokov pouzival ako login shell a dokazem s nim celkom dobre zit,
ale priznam sa, ze teraz uz pouzivam bash aj pod FreeBSD.

> To Dan: Proc linux fuj?

  ^-- Fuj patrilo mne, ze som FreBSD povazoval za distribuciu Linuxu,
co je fakt trestuhodne. :-)

J.