NTP server na FBSD

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Oct 21 00:11:45 CEST 2009

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 10/20/09 23:35:
> Co me vsak v souvislosti s ntpd prekvapuje je to, ze i kdyz ho provozuji
> na vsech serverech, tak jsem pred casem vypozoroval mezi servery
> odchylku az 4 sekundy, coz mi prijde celkem dost.

Me pripada, ze pri dlouhodobem provozu ma ntpd tendenci "ztracet
servery". Nevim, za jakych okolnosti k tomu dochazi, al erelativne casti
zjistim, ze n aserveru s velkym uptime ma ntpd v seznamu upstream
serveru jednu - a nebo taky klidne zadnou polozku. Pak pochopitelne
nesynchronizuje ...

A ted nemluvim o problemech se startem - ze kdyz se nepodari jmeno
zresolvit hned tak je server zcela ztracen, protoze znovu uz se ho
zresilvit pozdeji nepokusi, stejne tak jsou bezcenne nasobne A zaznamy,
protoze do seznamy zaradi jen jeden a na jiny uz nikdy neprepne. Ted
mluvim o tom, ze ze seznamu ztraci i servery, ktere se do nej pri startu
dostaly.

Ale taky jsem to zas tak moc neresil. Nakonec - staci to obcas
zkontrolovat a kdyz ntpd neni synchronizovane tak ho zrestartovat - to
zvladne i trivialni script.