NTP server na FBSD

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Oct 20 23:35:24 CEST 2009

Dan Lukes wrote:
> Miroslav Lachman napsal/wrote, On 10/20/09 20:31:
[...]
> Pokud ntpdate zvladne libovolne velky krok, tak je na masine s
> konektivitou skutecne nejsnaszi v rc.conf aktivovat soucasne ntpdate i
> ntpd. Obzvlast od doby, co je startovaci script od ntpdate tak
> inteligentni, ze si zdroj casu dokaze sam vytahnout z konfiguraku od
> ntpd (teda v defaultnim nastaveni - jinak to samozrejme lze prepsat
> podle potreby)...

Pro jistotu jsem to jeste vyzkousel a ntpdate bez problemu nastavilo
datum i cas, kdyz odchylka byla pres 3 roky:

# /etc/rc.d/ntpd stop
Stopping ntpd.
# date
Tue Oct 20 23:27:21 CEST 2009
# date 0609110945
Mon Sep 11 09:45:00 CEST 2006
# date
Mon Sep 11 09:45:02 CEST 2006
# ntpdate ntp.cgi.cz
20 Oct 23:27:54 ntpdate[20010]: step time server 81.0.239.181 offset
98113365.376548 sec
# date
Tue Oct 20 23:27:58 CEST 2009
# /etc/rc.d/ntpd start
Starting ntpd.

Co me vsak v souvislosti s ntpd prekvapuje je to, ze i kdyz ho provozuji
na vsech serverech, tak jsem pred casem vypozoroval mezi servery
odchylku az 4 sekundy, coz mi prijde celkem dost. Ale moc jsem po tom
nepatral, cas jsem jednorazove seridil ntpdate a pak zase pustil ntpd.
Nebyl to takovy problem, abych po tom patral.

Mirek