NTP server na FBSD

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Oct 20 14:14:03 CEST 2009

Radek Krejca napsal/wrote, On 10/20/09 13:51:

> ntpq -p
>      remote           refid      st t when poll reach   delay   offset  jitter
> ==============================================================================
>  xm01.qls.cz     147.231.19.43    2 u   29   64  377    5.394  -57183. 1444.80
>
>  Podle tohodle se zda, ze nejaky ma, pokud je st strata, tak pak
>  nechapu, proc mi tvrdi, ze je too high.

To pletes dve veci dohromady. 'st' skutecne je stratum - stratum toho
vzdaleneho serveru (xm01.qls.cz). Ale kdyz ntpdate rika "strata to high"
mysli tim stratum toho serveru, ktereho se pta - takze toho tveho
serveru. To by mohlo byt '3' - ale teprve tehdy, az by tvuj server mel
zdroj presneho casu a zesynchronizoval by se vuci nemu. On zatim ma
nejaky zdroj, ale synchronizovany vuci nemu neni. To jednak ukazuje
velka hodnota "offset" (coz je rozdil mezi tvym a jeho casem) ale
zejmena to ukazuje mezera na zacatku radku pred xm01.qls.cz

Ta mezera totiz znamena:

  -----------------
The peer is discarded as unreachable, synchronized to this server (synch
loop) or outrageous synchronization distance.
  -----------------

Pricemz tebe se patrne tyka ta treti z uvedenych moznosti.

Dokud nebudes mit radek zacinajici hvezdickou, pak (aktualne) nemas
pouzitelny upstream server a tvoje strata je 16 (too high for anyone).

Mozna jsi jenom nepockal dost dlouho - tvuj server by na zaklade
ziskanych udaju nejprve poskocil se svym casem a pak by cely proces
opakoval (tentokrat uz s uspechem, protoze jeho cas by tak hrozive
odlisny nebyl). Nebo je tvuj pocatecni cas natolik odlisny, ze tvuj
server nemuze vzdalenemu udaji uverit a odmita ho prijmout. Pak pomuze
dat do /etc/rc.conf:

# Sync time on ntpd startup,
# even if offset is high
ntpd_sync_on_start="YES"

a restartovat server (/etc/rc.d/ntpd restart)

Pokud je ale rozdil casu jeste vetsi nez ohromny pak uz nepomuze ani to
a je treba cas nejprve alespon priblizne sestelovat rucne.