NTP server na FBSD

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Oct 20 13:34:05 CEST 2009

Radek Krejca napsal/wrote, On 10/20/09 13:18:

> server cz.pool.ntp.org prefer
> driftfile /var/db/ntp.drift

> 10.255.255.20: Server dropped: strata too high

> Cili jestli jsem spravne pochopil, cos mi psal, tak ntpd nema zadny
> zdroj casu. Plati, jak jsem nasel, ze duvodem muze byt to, ze proste
> si jeste na zadny nesahl a tedy mam jeste cekat?

"Na zadny nesahl" je velmi zjednodusene oznaceni. Jeden NTP server na
jiny NTP server sahne mnohokrat - a to v pomerne velkych casovych
odstupech - nez se rozhodne, ze jeho partner je duveryhodnym zdrojem
dat. A pak jeste musi srovnat svuj cas s jeho, nez sam zacne poskytovat
cas dal. To cele muze trvat nekolik kol a jedno kolo trva v defaultnim
nastaveni tusim minutu.

Pouzij na serveru "ntpq -p" - rekne ti, jaky je jeho vztah ke nadrazenym
zdrojum casu.

Priznam se, ze nevim jaky vztah k tvym problemum muze mit fakt, ze
cz.pool.ntp.org zahrnuje tri servery z nichz dva jsou mimo provoz a
neodpovidaji. Trochu bych se bal, ze to muze pri dvou startech ze tri
(myslim tim ted start serveru) pusobit problem, ale nemam to ozkousene a
do zdrojaku jsem nekoukal.