prenos systemu na novy HW

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Oct 6 10:36:41 CEST 2009

Jan Spatka wrote:
> Prosím o radu.
> Mám stávající server na kterém běží FreeBSD 6,2 a jsem s jeho konfigurací spokojen. Stávající HW už pomalu zastarává a chtěl bych tedy celý systém přenést na novější HW. Po intenzivním googlování jsem zvolil následující strategii:
>
> 1) Dump všech svazků fungujícího systému
>
>       dump -0Lauf /work/sysbackup/ad0s1a.dump /dev/ad0s1a
>       dump -0Lauf /work/sysbackup/ad0s1e.dump /dev/ad0s1e
>       dump -0Lauf /work/sysbackup/ad0s1f.dump /dev/ad0s1f
>       dump -0Lauf /work/sysbackup/ad0s1d.dump /dev/ad0s1d

Nekdy jsem mel problemy s -L (dumpovani ziveho systemu za pouziti snapshotu)

> 2) Copy dump souborů na USB disk (FAT system)

Jsou ty dumpy skutecne tak male, aby se vesly do 4GB limitu, ktery ma
FAT32 filesystem?

> 3) Start nového stroje pomocí CD - FreeBSD LiveSystem 7.2 v jednouživatelském módu v režimu FIXIT
> 4) Format a label pevného disku nového stroje
> 5) Namapování USB disku s dumpem do /mnt/usb

Tohle bych radeji asi obesel tim, ze vyndam disk z noveho serveru,
pripojim ho do stavajiciho a dump & restor provedu primo v jednom
prikazu bez nutnosti ukladat nekam dump a pak ho jinde restorovat.

> 6) Namapování svazků pevného disku do adresářů root - /mnt/mnt; usr - /mnt/usr; var - /mnt/var;
>       a. mount /dev/ad0s1a /mnt/mnt
>       b. mount /dev/ad0s1d /mnt/var
>       c. mount /dev/ad0s1f /mnt/usr

Pokud root mountuju do /mnt/mnt, tak dalsi svazky by mely podle meho
nazoru byt mountovany do /mnt/mnt/var a /mnt/mnt/usr, aby se zachovala
hierarchie. Pak je mozne restorovat data i z dumpu, porizeneho na jinak
rozdelenem disku

> 7) obnovení kořenového svazku
>       a. cd /mnt/mnt
>       b. restore -rf /mnt/usb/ad0s1a.dump
>
> No a tady jsem narazil, protože mi systém nahlásil NO HEADER AFTER VOLUME MARK ABORT (Y,N)?
> Případně ještě jiná hláška:
> CANNOT FIND FILE REMOVAL LIST

Nevzpominam si, ze bych takove hlasky nekdy videl, skoro to vypada, ze
je ten dump spatny. Nemyslim si, ze by mel byt problem novejsim restorem
obnovovat starsi dump. Opacne by to problem byt treba i mohl.

Mozna s tim nekdo jiny ma zkusenosti.

Mirek