DNS

Vilem Kebrt vilem.kebrt at gmail.com
Thu Oct 1 08:50:39 CEST 2009

Dan Lukes napsal(a):

> Cele zmateni (ktere neprestava) vznika tim, jak se ti pokazde podari
> zminit, ze mas server "forward" a pak prohlasis, ze zony jsou "master".
> Zona je bud' master nebo forward. Ne oboji. A pak mam trochu problem s
> terminem "mam forwardovaci bind" - nevim, co tim myslis.
>
> Mozna bychom vsichni usetrili cas, kdybys tu konfiguraci nepopisoval
> slovne s opatrnym zatajenim konkretnich udaju (ackoliv je naprosto
> jasne, ze se nejedna o zadny obecne-teoreticky dotaz, ale o zcela
> konkretni situaci).
>
> Uz jsem psal, ze z hlediska vnejsiho sveta je konfigurace korektni,
> [...]
Ahoj,
trosku  to mozna rozpletu...
to Dan: pokud jsem to spravne pochopil, tak jiz predtim na serveru byly
master zony, coz znamena ze termin "Forwardovaci" ktery tady Jarda
pouziva je spise zmateni...nejspise se jedna o klasicke bind nastaveni.
to Jaroslav: Forwardovaci dns sam o sobe nic neresolvuje, vsechny dotazy
podstupuje serveru na ktery ma nastaveny forward...je to v podstate
jenom cache.
Pokud server neni forwardovaci tak funguje "klasickym" zpusobem, tudiz
pri dns dotazu od klienta k nemu projde cely klasicky stromovy dotaz:
napr: www.seznam.cz(zepta se root serveru na domenu cz., potom se zepta
serveru ktery obsluhuje cz. na seznam.cz. a potom se zepta ns serveru
seznamu na zaznam www).
Z toho co zde pises neni totiz jasne v kterem rezimu fungujes.
vilem