DNS

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Oct 1 01:10:20 CEST 2009

Jaroslav Juha napsal/wrote, On 09/30/09 23:20:

> doposud jsem mel forward only bind na svem serveru, kde jsem mel zonu se svoji domenou a pak nejake
> dalsi (vicemene pro pokusne ucely). Ackoliv to vse byly zony, ktere mely
> verejne zonove soubory nekde jinde a ja tedy nebyl nijak autoritativni
> (chci tim rict, ze na muj server nesmerovaly dotazy, zrovna tak kdyz se
> upravovaly zaznamy, tak samozrejme take jinde), tak jsem mel vsechny
> zony u sebe nastavene jako master, coz tedy zpetne vidim, ze asi neni
> uplne koser.

Cele zmateni (ktere neprestava) vznika tim, jak se ti pokazde podari
zminit, ze mas server "forward" a pak prohlasis, ze zony jsou "master".
Zona je bud' master nebo forward. Ne oboji. A pak mam trochu problem s
terminem "mam forwardovaci bind" - nevim, co tim myslis.

Mozna bychom vsichni usetrili cas, kdybys tu konfiguraci nepopisoval
slovne s opatrnym zatajenim konkretnich udaju (ackoliv je naprosto
jasne, ze se nejedna o zadny obecne-teoreticky dotaz, ale o zcela
konkretni situaci).

Uz jsem psal, ze z hlediska vnejsiho sveta je konfigurace korektni,
pokud pro danou zonu plati, ze delegovane servery jsou autoritativni.

Takze jestli se ptas, jestli server dotaz obslouzi ze zonoveho souboru
nebo jestli ho bude forwardovat, tak odpoved na tuhle otazku ziskas tak,
ze mu ten dotaz polozis. Jestli ti da autoritativni odpoved a da ti ji z
te zony, kterou jsim u pred tim pripravil (a totez udela druhy
delegovany server az se ho taky zeptas) tak budes vedet, ze je to v poradku.

Myslim, ze to bude snazsi nez se pokouset potreti preformulovat otazku sem.