Socket mezi dvema jaily

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Sep 29 21:28:09 CEST 2009

Robert Kania napsal/wrote, On 09/29/09 20:37:

> "potrebujes" je asi prilis silne, ja tu vlastnost nepotrebuji nutne,

To neni moc pekna odpovedna otazku "ktera je to ta 'ta'" ;-)

> Jaily v tomto pripade pouzivam k logickemu rozdeleni urcitych sluzeb
> (rekneme funkcnich celku, virtualnich serveru).

No, ale zatim vsechno, co's vagne popsal mi pripada jako uloha pro
"chroot"...

> Dle aktualni potreby muzu jednotlive virtualni servery presouvat mezi
> fyzickymi stroji "za behu" (tj. bez ovlivneni ostatnich virtualnich
> serveru), popripade je velmi rychle klonovat (napr. pro vytvoreni
> testovacich prostredi, dalsich slave serveru, ...)

To me prave pripada, ze tohle vsechno zajistuje v podstate uz chroot.
Jail k tomu pridava to "oddeleni". Takze procesy v ruznych jailech by
(IMHO) skutecne spolu nemeli mit moznost komunikovat jako by oddelene
nebyly a tudiz moznost "ze to jde" mam tendenci spis vnimat jako
"nedokonalost oddeleni".

Dokonce i kdyby aktualni zamer byl, jak psal Mira, "virtualizace", tak i
u virtualnich stroju si predstavuju, ze jednotlive masiny jsou oddelene
a ne, ze se navzajem mohou ovlivnovat "jako by vsechno bezelo na jednom
stroji".

Cimz ti ani nahodou pouziti jailu nevymlouvam - ale kdyz uz hledas ten
nejefektivnejsi zpusob, jak si postavit to co potrebujes, mozna bys k
posuziovanym moznostem "Jail+tcp" x "jail+IPC" mohl pridat "zadny jail,
pouze chroot". A az to vyhodnotis, tak nam rict, jak to dopadlo.