Socket mezi dvema jaily

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Sep 29 20:16:02 CEST 2009

Dan Lukes wrote:

[...]

> Neni mi jasne, kterou vlastnost jailu pouzivas, kdyz vzajemne oddeleni
> procesu to neni.
>
> Nemam zatim nazor na "bug or feature". Zjistuju, jakou vlastnost jailu
> potrebujes soucasne s potrebou IPC ...

Jedna vec je, proc jaily na FreeBSD vznikly a druha vec je, k cemu se
postupem casu zacinaji pouzivat a kam se ubira i vyvoj jailu.
Puvodni zamer byl nesporne jako bezpecnostni reseni pro oddeleni
procesu, dneska uz je to trosku sirsi virtualziacni prostredi (v 8.0 uz
jsou napriklad hierarchical jails) a diky "nedokonalosti" systemu portu,
jsou jaily dost casto pouzivany i z duvodu "potrebuju na jednom stroji
vice verzi stejneho SW, ktery jinak hlasi konflikt a odmitne se
nainstalovat".
Takovym prikladem muze byt i pouziti vice verzi MySQL serveru.

Mirek