Ako otestovat priepustnost FS?

David Pasek david.pasek at gmail.com
Wed Sep 16 23:50:41 CEST 2009

Ahoj,

2009/9/16 Richard Willmann <mk7ygre33apsq23c at foo.sk>:
> Pozdravujem,
>
> prosim, nema niekto nejaky napad ako otestovat priepustnost FS? Pri
> sekvencnom zapise sa nam podarilo bez vacsich tazkosti saturovat 1Gbps. Ked
> sme vsak zacali rozmyslat ako otestovat "nesekvencne citanie" ... Skusal to
> niekedy niekto? :)

Zkousim to kazdou chvili. V podstate kdyz se dostanu k nejakemu
storage zarizeni, ktere jsem jeste nikdy netestoval, tak si to
otestuju, protoze dlouhodobe neverim statistikam, ktere jsem si sam
nezfalsoval ;-)

> Mna napadli iba nie optimalne riesenia typu, pustit tar po sieti vo
> viacerych konzolach nad napriklad /usr/src ... ale tazko povedat, ake cisla
> to bude vediet dat.

Zalezi odkud (z jakych OS) chces dany FS zatezovat. Na freebsd a
ruznych linux distribucich pouzivam iozone. Viz.
http://www.iozone.org/. Kdyz chci otestovat pristup z Windows, tak
pouziju IOmeter, ktery ma opravdu hodne moznosti a je asi
nejpouzivanejsim zatezovym nastrojem na diskove subsystemy.

> pekny den

Mimochodem, kdysi tady probihala diskuse na tema vykonost diskovych
systemu a Solid State Disky. Minuly mesic jsem mel moznost otestovat
EMC Enterprise Flash Disky, coz jsou SSD disky (typu SLC), ktere ma
zatim jenom EMC, ale v pristim roce uz bude technologie dostupna od
ostatnich vyrobcu.

Vykon techto flash disku a latence je opravdu enormni. Jestli to
nekoho zajima, tak umim poskytnout namerene hodnoty pro ruzne typy
testu lisici se velikosti diskoveho bloku a pomerem read/write. Obecne
jsem zjistil, ze tydle SSD (EFD) disky jsou 15x-30x vykonejsi nez
nejrychlejsi klasicky disk. Sazmorejme zalezi na paternu.

David.