FreeBSD file system backup

Petr Macek pm-conf at kostax.cz
Tue Sep 8 10:19:57 CEST 2009

> Pravdepodobne to bude pro mnohe z vas trivialni dotaz, ale protoze jsem
> FreeBSD zacatecnik rad bych se vas zeptal co pouzivate na zalohovani
> systemu serveru? Mam maly FreeBSD server na kterem bezi apache, sendmail
> a mysql - maly kancelarsky server. Koupil jsem externi USB disk a rad
> bych ho vyuzil pro prubezne zalohovani systemu. Poradite mi prosim nekdo
> neco jednoducheho.
>
> Dik Honza

na zalohu jen nekterych adresaru pouzivam uplne jednoduchoucky skript.
Neni v nem osetreno vse, ted jsem ho narychlo dal dohromady z nekolika
drobnosti. Ale v principu se mi osvedcil, je naprosto samostatny. Cronem
se spusti ve stanovenou dobu, odmaze stare zalohy starsi nez 5 tydnu a
pak udela jednu novou a odmailuje stav a kolik zazalohoval. Data se
mohou jen kopirovat, nebo treba tarovat a zipovat. Mam i slozitejsi
verzi, ktery takto zalohuje na externi samba disk (nebo vypaluje na
DVD), osetruje i diakritiku v nazvech apod. Dost casto take mam dva
servery a toto kopirovani probiha pres NFS.

#!/bin/sh

cd /usr/local/zaloha

if [ "$?" -ne "0" ]; then
     echo "chyba1" | mail -s "server nezazalohoval - nemam spravny
adresar" pm at nekde.cz
     exit 1
fi

find . -type d -maxdepth 1 -name "200*" -mtime +5w -exec rm -rf {} ";"

DATE=`date +%Y-%m-%d`
mkdir $DATE

if [ "$?" -ne "0" ]; then
     echo "chyba2" | mail -s "server nezazalohoval - nemuzu vytvorit
adresar" pm at nekde.cz
     exit 1
fi

cd $DATE