FreeBSD file system backup

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Sep 8 10:03:44 CEST 2009

V prvni rade doporucim pri zakladani noveho tematu nepouzivat odpoved na
nejake stare tema, ale vytvorit zcela novy e-mail, aby nemel navaznost v
diskuzi, pokud ji nekdo pouziva razenou dle vlaken. Takhle se ten e-mail
zaradil k trictvrte roku staremu tematu.

Jan Spatka wrote:
> Ahoj,
>
> Pravdepodobne to bude pro mnohe z vas trivialni dotaz, ale protoze jsem
> FreeBSD zacatecnik rad bych se vas zeptal co pouzivate na zalohovani
> systemu serveru? Mam maly FreeBSD server na kterem bezi apache, sendmail
> a mysql - maly kancelarsky server. Koupil jsem externi USB disk a rad
> bych ho vyuzil pro prubezne zalohovani systemu. Poradite mi prosim nekdo
> neco jednoducheho.

Dotaz je mozna trivialni, ale neni na nej trivialni odpoved. Zpusobu
"jak zalohovat" je spousta a jeste vic nastroju, ktere se k tomu daji
pouzit.
Z tech, co jsou primo v zakladnim systemu lze pouzit dump & restore,
nebo tar. Dal lze pouzit treba rsync a vytvaret s nim "snapshoty" pomoci
--link-dest=DIR. MySQL se bude zalohovat pres nastroj mysqldump, ktery
je soucasti instalace MySQL.

Vyse uvedene nastroje lze pouzivat zcela samostatne, nebo v nejakem
scriptu, ktery k tomu bude resit dalsi drobnosti, jako odstranovani
starych zaloh atd. Doporucuji precist manualy a pak k tomu neco najit na
netu ve forme nejakych How To a tutorialu. Daji se na netu najit i
nejake predpripravene scripty, nebo se v /usr/ports daji najit hotove
nastroje.

Kazdemu vyhovuje neco jineho a tech moznosti je vazne hrozne moc.

Mirek