Problem s aktualizaci kde

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Aug 28 10:56:42 CEST 2009

Jozef Babjak napsal/wrote, On 08/28/09 10:27:

>   ^-- No vidis, ja som zasa zil v presvedceni (presnejsie, ja tomu
> stale verim), ze -a zvoli spravne poradie

Ne, tak tomu uz rozhodne neverim. Prilis casto jsem na vlastni oci videl
neco jineho. ;-)

Ono zacina byt "portupgrade" docela slusny slepenec a obcas ma problem
se nehroutit vlastni vahou.

Krome jiz zmineneho "ne vzdy ve vpravnem poradi" vim o dalsim problemu
tykajicim se zavislosti - sice spravne odhadne poradi prekladu A,B, zcel
aspravne nejdrive uspesne upgraduje A, ale kdyz se vzapeti pusti do B
tak prihlasi, ze ten musi skipnout, protoze prerekvizita (upgrade baliku
A) zfailovala.

Neni uplne neobvykle, ze '-a' poustim az trikrat, nez se dostanu do
stavu, ze uz opravdu neni co upgradovat.

A to vubec nemluvim o 'pkgdb -F', ktere nalezenou "chybejici zavislost"
pausalne resi smazanim zaznamu o zavislosti, protoze ji shleda
"irrelevant".

Co chci rict, ze prace s portupgrade zacina byt pekna magie (cerna) a
myslim, ze s "podivnymi kombinacemi optionu' a jinymi podivnymi postupy
se budes potkavat casteji.

Uz si dlouho rikam, ze si udelam portupgrade vlastni, s omezenou
funkcnosti (napr. implicitni -PP), ale jeste me to soucasne nestve
natolik, abych se dokopal. Ony se ty ruzne nefunkcnosti objevuji tak
nejak postupne a ja se stiham s niam naucit zit ...

>   ^-- Mam za to, ze -R (a obdobne -r) maju vplyv iba na vyber balikov,
> ktore sa stanu predmetom upgradu

> poradie vykonania aktualizacii IMHO stoji uplne mimo tychto volieb

Taky myslim, ze by to tak melo byt. Ale protoze ve skutecnosti poradi
evidentne zalezi i na neznamych faktorech, pripadalo mi, ze neuskodi,
kdyz "vychozi" poradi, tedy to v jakem je seznam na pocatku. A, jak uz
jsem napsal, uskodit to nemohlo (snad jedine trochu delsim casem).

Rozhodne nemohu volbu 'R' v kombinaci 'aRf' zduvodnit nejakym exaktnim
logickym argumentem. Presto jsem tam to 'R' nedal nedopatrenim ale spis
jako "podekovat bozstvu za urodu nemuze uskodit".

Rozumim ale tomu, ze moje a moje zaklinadla nejsou stejna ;-)