openoffice v cestine

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Aug 22 13:05:08 CEST 2009

Jack Hokus napsal/wrote, On 08/22/09 12:02:
> Druha moznost by mela byt zkompilovat OO s podporou cestiny.
>
> A tady jsem narazil na problem, protoze pri prohlidce portu OO 3.1
> jsem narazil hned na nekolik souboru, ktere by to mohly resit

Jak uz tady padlo - musis nejak zaridit, aby se proces "make" spustil
tak, ze vnitrni promenna LOCALIZED LANG bude mit hodnotu "cs" (coz lze z
prikazove radky, zapisem to nektereho z mnoha souboru, ...)

Jak to nejlepe zaridit zavisi od toho, jaky konkretni zpusob instalace
balicku obvykle pouzivas.

Ja spis pisu kvuli teto otwzce:

> A na zaver jeste treti dotaz, v souboru make.conf mam: BATCH="YES"
> nebude to necemu vadit?

Kdyz's to "BATCH" nastavoval, tak jsi si urcite zjistil, k cemu je.
Nastavena "BATCH" promenna infrmuje make system o tom, ze pri prekladu
neni pritomen clovek, ktery by mohl reagovat na dotazy.

Jadro balickoveho systemu to interpretuje tak, ze porty, ktere pri svem
vytvareni interakci s uzivatelem vyzaduji (coz jsou ty, ktere maji
nastavenou promennou IS_INTERACTIVE) se skipnou.

Ty, ktere zustanou se vytvari s vedomim, ze uzivatel neni pritomen - to
znamena, napriklad, ze se te system nezepta na to s jakymi optiony ma
byt balicek prelozen (pouziji se defaultni nebo drive ulozene), take
patchovani si odpusti otazky (a radeji zfailuje).

Co to znamena konkretne pro OpenOffice ?

Nahlednutim do jeho Makefile zjistime, ze neni IS_INTERACTIVE
(samozrejme, pokud jsi ho nekterym z mnoha ruznych zpusobu tak
nenastavil ty). Dale zjistime, ze nema zadne interaktivne nastavovatelne
optiony (promenna OPTIONS). Krome toho zjistime, ze v jeho Makefile se
text BATCH vubec nevyskytuje, takze nema ani zadne "custom" akce, ktere
by v souvislosti s touto promennou provadelo. Krome hlavniho Makefile je
treba obdobne prozkoumat i includovane vyjma bsd.ports.mk a
bsd.ports.*.mk - v nasem pripade jde o Makefile.knobs a
Makefile.localized. ZJistime, ze ani ty IS_INTERACTIVE, OPTIONS nebo
BATCH neobsahuji.

Tim se, konecne, dostavame k odpovedi na tvoji otazku. Co se tyce primo
prekladu OpenOffice tak nastaveni BATCH neznamena nic. Ovsem, jestli to
bude znamenat "nic" i celkove, to zalezi na tom, jake dalsi balicky,
ktere OpenOffice potrebuje v systemu chybi a budou se v ramci jeho
prekladu take prekladat.

Jelikoz jsem detailne popsal, jak jsem k odpovedi "nic" pro OpenOffice
dosel, analyzu pro dalsi balicky uz zvladnes udelat sam.