Distribuce balicku a quiet build

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Aug 19 15:14:00 CEST 2009

Miroslav Prýmek napsal/wrote, On 08/19/09 14:40:
> moc se mi libilo, jak tady jednou Dan psal, ze na jednom stroji builduje
> balicky
> a pak jenom nasdili /usr/ports pres NFS a na ostatnich strojich
> instaluje uz jenom binarni balicky.
> Bohuzel nemam k dispozici stroj na lince s dostatecnym uploadem, takze
> pri sdileni celyho /usr/ports byly vsechny operace s portama strasne
> hlemizdi
> - hlavne hledani podle nazvu a tak...

No, tos mozna neco ne uplne pochopil. Ja prekladam zasadne lokalne.
Vysledne packages se ukladaji do jedineho adresare - /usr/ports/packages/All

Takze kdyz hledam ci rucne instaluju port (via pkg_add), tak se vsechno
odehrava v jedinem adresari. Ano, je vetsi, ale potrebne 'ls' se udela
pomerne rychle i pri pomalejsi lince.

> Napadlo me, ze pokud mam na vsech strojich stejne aktualni strom portu
> (portsnap -I cron update v crontabu), melo by stacit sdilet
> /usr/ports/packages

Pri pouziti pkg_add by stacilo dokonce jen /usr/ports/packages/All

Pravda, pouziti pkg_add ma sva specifika a je dobre vedet co a jak dela,
na druhou stranu, to plati i pro ostatni upgradovaci systemy vcetne
portupgrade.

> Pouziti bych pak videl stejne jako v Danove pripade
> # portupgrade --batch -NPP BALIK

Ano, tohle na pomale lince bude potiz. Mj. se bude nacitat cely
INDEX-7.db a uz to samo o sobe neni uplne rychla operace. Pripoustim, ze
i na te rychle lince to tka obcas nedelam a misto toho pouziju pkg_add ...

Update dela portupgrade a trva dlouho. Tedy, tam, kde to vubec jde - mam
i stroje, kde se portupgrade nevejde do pameti a bezdiskova stanice
pochopitelne nema swap.

Uz dlouho si rikam, ze je treba si vyrobit script, ktery proste porovna
obsah /var/db/pkg a /usr/ports/packages/All, a minimalne najde rozdily
ve verzich, v lepsim pripade nabidne i upgrade. Nemelo by to trvat
dlouho - jde o dve 'ls' z nichz jen jedno vzdalene a pak uz jen
parsovani vysledku coz znamena

1) ze jmena souboru vyparsovat nazev portu a verzi
2) funkci na porovnani tech dvou verzi z obou adresaru.

Je to na neprilis slozity shellovsky script.

Ale pripoustim, ze nejsem pod dostatecnym tlakem nepohodli "pomaleho
portupgrade" abych se rozhoupal.

Ty ale pod tlakem jsi - tak to napis. Ja ti i poradim a treba by tu i
nekteri jini nemeli namitek objevit jak mocny programovaci jazyk je
shell ;-)