ZFS na FreeBSD [WAS: FreeBSD fibre channel multipath a zfs]

Dušátko Jan jan at dusatko.org
Tue Aug 11 11:47:27 CEST 2009

> To pak ale vychazeji uplne jina cisla, nez uvadel v tabulce David
> Pasek... takze jak to vlastne je? Co se povazuje za IOPS?
> Chapu to spravne, ze je to to same, co se napriklad ve vypisu systat -
> vm
> nebo iostat vypisuje jako "tps"? Tam pak totiz na obycejnem 7k2 rpm
> SATA
> II disku mam treba pri rsync zalohach okolo 150-200 tps, na vytizenem
> webserveru temer konstantne 140 tps, na jednom hodne vytizenem serveru
> to je dokonce pres 300 tps ve spicce (udaje ziskane prikazem iostat -w
> 240 ukladam do MRTG)

> [...]

Pro pristup k diskum jsou dulezite dva parametry (tedy, dulezitych je jich
vice, ale tohle je takove zjednoduseni).

Maximalni rychlost prenosu dat
Maximalni mnozstvi prisupu za sekundu

IOPS je počet operaci za sekundu. Pod operaci se bere random read, a u
pevnych disku je mozne ho zhruba dopocitat nasledujicim zpusobem:
Delka jedne operace : (( 60 / počet otacek ) * 2,5

U SSD disku to zalezi na schopnostech radice pameti uvnitr zarizeni.

Pokud chcete vic, mozna vam pomuze pro hrubou orientaci nasledujici:
http://www.dusatko.org/cs/node/3
Je tam vypocet IOPS, TMTR .. ale bohuzel se mi stále nepodarilo dostatecne
presne vyjadrit vliv cache pameti disku.