Tunning Intel server card

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Aug 10 03:56:07 CEST 2009

Daniel Gerzo wrote:
>> Za zmienku mozno stoji device polling.

> Prednedavnom mi rwatson@ povedal ze polling nie je zrovna najstastnejsia
> vec;

No, abych pravdu rekl, pri pokusech jsem dosel k podobnemu zaveru. S
pollingem se sice server snaze vyporada s nekterymi typy zateze (velke
mnozstvi malych paketu), ale dneska je typicky paket spise vetsi a tak
nejmene na serverech, kde realny tok neni zas az tak obrovsky jde spis o
odolnost vuci nekterym typum utoku nez "zlepseni performance". Polling
navic zvysuje latenci a kdyz jsem to zkousel ja, pripadlo mi, ze prilis
na to, aby to byla akceptovatelna cena za tento zisk.

Your mileage may vary.

> Na dnesnych kartach (hlavne tych kvalitnejsich) sa veci riesia hardverovo

Ano, nektere to maji hardwarove. Treba zrovna nektere Intelky.

http://publib.boulder.ibm.com/infocenter/systems/topic/com.ibm.aix.prftungd/doc/prftungd/interrupt_coal.htm

Tohle ktery resi vlastne stejny problem (za podobnou cenu) a s nimi tedy
polling ztraci vyznam.

Na druhou stranu, varovani z "man em":

LOADER TUNABLES
      Tunables can be set at the loader(8) prompt before booting the
kernel or stored in loader.conf(5).
hw.em.rx_int_delay
   This value delays the generation of receive interrupts in units
   of 1.024 microseconds.  The default value is 0, since adapters
   may hang with this feature being enabled.