OT: sendmail - greylist & virtusertable

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Aug 7 14:55:36 CEST 2009

Josef Hrabec napsal/wrote, On 08/07/09 12:10:
> Sendmail vyhodnoti obsah virtusertable a pote nasledne hned
> ziskava vysledek z toho greylistu, ktery je pripojen pres milter. A
> pripadne chybove hlasky pak jdou na vystup podle tohoto poradi, nejdrive
> vysledek z virtusertable a pak greylist.

Podle specifikace dostava milter v teto fazi adresu prijemce. Adresu
prijemce urcuje i obsah virtusertable. Bez ni  by adresa prijemce nebyla
znama a nebylo by co zkoumat. A jakmile ve virtusertable reknes, ze
prijemce je "neeexistujici" uz zase neni co posuzivat.

S dostatecne novou verzi rozhrani si muzes nechat predavat i informace i
"vadnych" prijemcich, ale muzes menit pouze text chyboveho hlaseni -
nikoliv zmenit docasnou chybu na permanentni nebo opacne.

Na druhou stranu, popsany problem lze kompletne vyresit v ramci kodu
miltru - milter muze pridavat i odebirat zaznamy do seznamu adresatu a
tudiz muze greilisting i prepisovani cilovych adres zaridit ve vlastni
rezii v ramci sveho kodu podle potreby.

Psal jsem, ze to lze vyresit v ramci kodu miltru.

> Az teprve nasledne pokud obe tyto kontroly projdou, pokracuje sendmail v
> prijimani zdrojoveho textu emailu.

> Zdrzovaci taktika muze mit vyhodu v tom, ze se pak prislusnemu
> postovnimu serveru snizuje jakysi rating a botnety pak zda-se na server
> ktery "vzdoruje v prumeru vice nez ostatni" rozesilaji spamu mene.

Nemyslim si, ze to tvrzeni ma nejakou obecnou platnost, i kdyz v
jdnotlivych pripadech se konkretni verze konkretniho rozesilaci software
samozrejme takto chovat muze. Ale o tom skutecne neni tady diskuse
patricna.