OT: sendmail - greylist & virtusertable

Josef Hrabec hrabec at naxo.net
Fri Aug 7 12:10:53 CEST 2009

> Sendmail v sobe greylisting nema.
>
> Co dela konkretni externi filtr je zalezitosti kodu toho externiho filtru.
>
> Dan

Ano, sendmail greylisting v sobe nema. Otazka by se dala take polozit tak,
zda-li nekdo nevi jestli by se dalo zmenit poradi kontroly mezi
virtusertable a milter rozhranim, na kterem je dany greylist pripojen.

Oboji se vyhodnocuje na zacatku smtp komunikace bezprostredne po zadani
"rcpt to". Sendmail vyhodnoti obsah virtusertable a pote nasledne hned
ziskava vysledek z toho greylistu, ktery je pripojen pres milter. A pripadne
chybove hlasky pak jdou na vystup podle tohoto poradi, nejdrive vysledek z
virtusertable a pak greylist.

Az teprve nasledne pokud obe tyto kontroly projdou, pokracuje sendmail v
prijimani zdrojoveho textu emailu.

> Nevidim zadnou vyhodu ve zdrzovaci taktice. O tom ale tady neni diskutovat
> na miste.

Zdrzovaci taktika muze mit vyhodu v tom, ze se pak prislusnemu postovnimu
serveru snizuje jakysi rating a botnety pak zda-se na server ktery "vzdoruje
v prumeru vice nez ostatni" rozesilaji spamu mene.
Nic mene se tedy omlouvam za toto tema zde, sendmail je nativni MTA pro
FreeBSD a proto jsem se odvazil zde toto napsat...

Hezky den vsem,
Pepa.