ZFS na FreeBSD [WAS: FreeBSD fibre channel multipath a zfs]

Richard Willmann mk7ygre33apsq23c at foo.sk
Tue Aug 4 05:37:23 CEST 2009

> Na tuhle otazku neni jednoducha odpoved. Stale je ZFS oznacene jako
> experimentalni a jeste tomu tak asi dost dlouho bude, na druhou stranu pro
> me potreby je ZFS vyhovujici a v produkci nasazene trictvrte roku.
> ZFS neni vselek a asi se nikdy nebude hodit na vsechny typy nasazeni.
> Napriklad jako FS pod MySQL databazi je stale mnohem vykonejsi UFS2.
> Na ZFS nejsou podporovane nektere veci, jako treba user quoty a ted presne
> z hlavy nevim, jak je to s flags, jestli uz tam jsou podporovane vsechny,
> nebo ne.

to neznie ani nahodou povzbudivo :)

Aby som objasnil, otazka znie ci OpenSolaris alebo FreeBSD. Hovorim o 16
cestnom stroji a krabici s 96 kusmi 1 TB diskov + nejake SSD urychlovace. S
FreeBSD vieme pracovat, s OpenSolaris iba trosku (< 1 rocna skusenost).
Stroj nebude robit nic ine nez ZFS & NFS.

> [...]
> featur, dohledat si na webu Sunu / Solarisu, jestli to, co ZFS neumi, je
> lokalni problem FreeBSD, nebo obecny problem toho ZFS... a pak zvazit,
> jestli je to pro me potreby vhodne a zahajit testovaci provoz.
> A kdyz uz testovat, tak ZFS v13, ktera byla mergnuta do 7.x az po
> 7.2-RELEASE a nebo zkusit 8.0, ale tam mohou nastat zase dalsi problemy,
> ktere ani nemusi souviset se ZFS.
>
> Na co si dat pozor? Na to, aby mel clovek po ruce vzdy funkcni zalohu dat
> :) [ackoliv jsem ji za ten trictvrte rok nepotreboval, protoze se se ZFS
> nestalo nic, co by me pripravilo o data]

ufff ... neviem si predstavit tie data zalohovat inak ako replikou ale na tu
si musime najprv zarobit... :)

d~

rwi